تبیان، دستیار زندگی
همزمان با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی كتاب فرانكفورت، پائولو كوئیلو نویسنده مشهور برزیلی، از كتاب‌های اینترنتی حمایت كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«پائولو كوئيلو» در افتتاحيه نمايشگاه كتاب فرانكفورت:

ناشران از اينترنت نترسند

«پائولو كوئیلو» ، افتتاحیه نمایشگاه كتاب فرانكفورت، ناشران، اینترنت، نترسند

همزمان با افتتاح نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت، پائولو كوئيلو نويسنده مشهور برزيلي، از كتاب‌هاي اينترنتي حمايت كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از رويترز، او كه همراه «يورگن بوس» مدير نمايشگاه كتاب فرانكفورت در كنفرانس خبري مراسم افتتاحيه حضور يافت، در جمع خبرنگاران گفت: ناشران بايد به جاي ترسيدن از اينترنت، از امكانات آن براي فروش بيشتر كتاب‌هايشان استفاده كنند.

سازمان‌دهندگان امسال نمايشگاه فرانكفورت هم معتقدند فروش اينترنتي كتاب در 60 سال اخير، مهمترين دستاورد براي صنعت نشر در سراسر جهان بوده است.

كوئيلو كه مدت‌هاست كتاب‌هايش را به صورت آنلاين و رايگان روي وب‌سايت خودش قرار داده است، گفت: مردم با خواندن كتاب‌ها بر روي صفحه اينترنت به موضوع آن علاقه‌مند مي‌شوند و بعد با خود مي‌گويند «چه خوب است كه اين كتاب را بخرم و با خيال راحت آن را دست بگيرم و بخوانم». او معتقد است به اين ترتيب مردم علاقه بيشتري به خريد آن كتاب پيدا مي‌كنند.

اين نويسنده برزيلي افزود: هدف اصلي من از گذاشتن كتاب‌هايم  روي اينترنت اين است كه مردم بيشتري در سراسر جهان به اين كتاب‌ها دسترسي داشته باشند. اين همان نقشي است كه گوتنبرگ با اختراع صنعت چاپ ايفا كرد تا كتاب را در اختيار مردم بيشتري قرار دهد.

كوئيلو در يكي از برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه، جايزه كتاب گينس را براي شكستن ركورد ترجمه دريافت مي‌كند. او با «كيمياگر» كه به 67 زبان دنيا ترجمه شده است، اين ركورد را به جاي گذاشت