تبیان، دستیار زندگی
«محمدعلی قاسمی» با انجام تحقیقات میدانی و كتابخانه ای درباره زندگی نامه شهید علی اندرزگو، فیلمبرداری فیلم مستند «گزارش شنبه» را آغاز كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با انجام تحقيقات ميداني و كتابخانه اي

زندگي نامه «شهید اندرزگو» فيلم مي‌شود

 انجام تحقیقات میدانی و كتابخانه ای ، زندگی نامه «شهید اندرزگو» فیلم

«محمدعلي قاسمي» با انجام تحقيقات ميداني و كتابخانه اي درباره زندگي نامه شهيد علي اندرزگو، فیلمبرداری فیلم مستند «گزارش شنبه» را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «محمدعلی قاسمی» کارگردان سینمای ایران در توضيح اين مطلب، گفت: مشغول ساخت و ادامه تحقیق و پژوهش در مورد پروژه مستند زندگی شهید اندرزوگو با نام «گزارش شنبه» هستم.

اين فيلمساز با اشاره به اينكه فیلم «گزارش شنبه» تمام مقاطع زندگی شهيد اندرزگو را در بر می گیرد، تصريح كرد: داستان از سال 1316 آغاز می شود و تا اوایل شکل گیری انقلاب و شهادت اندرزگو را شامل می شود.

قاسمي با بيان اينكه فیلمبرداری اين اثر در کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان انجام می شود، خاطرنشان كرد: فیلم به زندگی و مبارزات مسلحانه اين شهيد بزرگوار می پردازد و فیلمبرداری آن نيز حدود یکسال به طول می انجامد.

وي يادآورشد: تیم کاملی از پژوهشگران و كارشناسان مشغول تحقیقات میدانی و کتابخانه ای هستند.

به گفته اين فيلمساز،اعظم نجفیان، محمد رسولی، سید کریمی، فرهاد طاهری و فرزندان شهيد اندرزگو نیز در این پروژه به ما کمک خواهند كرد.

مستند «شهيد اندرزگو» به كارگرداني علي‌محمد قاسمي و به تهيه‌كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي توليد مي‌شود