تبیان، دستیار زندگی
همایش كاملیس امسال در روزهای ۲۵ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ (۵ تا ۷ آذرماه) در كوالامپور برگزار و در این همایش پنج مقاله از سوی هشت ایرانی‌ ارائه می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشت ايراني در همايش بين‌المللي كامليس شركت مي‌كنند

هشت ایرانی ، همایش بین‌المللی، كاملیس، شركت

همايش كامليس امسال در روزهاي ۲۵ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ (۵ تا ۷ آذرماه) در كوالامپور برگزار و در اين همايش پنج مقاله از سوي هشت ايراني‌ ارائه مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «دانشگاه‌ قرآن و عترت مجازي»، «چگونه اجراي مديريت علمي مي‌تواند تفاوت‌هايي را در كتابخانه ايجاد كند»، «كتابخانه‌هاي الكترونيك ايراني» و «تحليل محتواي وب‌هاي اسلامي ايراني» عناوين مقالاتي هستند كه در پنجمين كنگره كتابداري و اطلاع‌رساني مسلمان جهان توسط ايراني‌ها ارائه مي‌شود.

ن.رشيدي، م.حسيني و ا.فاطمي از دانشگاه مجازي قرآن و عترت، مهري پريرخ و پريسا خاتميان از دانشگاه فردوسي مشهد،‌ شيما مرادي و محدثه دخت‌سماتي از انجمن علمي ايران، علي احمدي از دانشگاه شهيد چمران اهواز، رضا كريمي از دانشگاه قم به ترتيب مقالات مذكور را ارائه خواهند كرد.

مديريت فني اطلاعات منابع اسلامي، مديريت خدمات اطلاعات اسلامي، نوآوري و گسترش اطلاعات شبكه‌اي و پايگاه داده‌هاي مرتبط با اسلام، ابزارهاي فهرست‌نويسي اطلاعات اسلامي، اطلاعات تحقيقي و منبعي، يكپارچگي منابع ديجيتالي اسلامي براي فراگيران الكترونيكي، گرايش‌هاي رايج به كتابخانه‌هاي اسلامي جهان، همكاري‌هاي دو جانبه براي سودآوري، منابع اطلاعاتي اسلامي؛ مشكلات، رقابت‌ها و جنبه‌هاي مختلف، شبكه‌سازي در جهان اسلام و نسخه‌هاي خطي اسلامي، محورهاي مختلف اين همايش است.

نيجريه، اندونزي، هندوستان، مالزي، پاكستان، اردن، بنگلادش و ايران كشورهايي هستند كه در پنجمين همايش سراسري كامليس مقالاتي در موضوعات مطروحه را ارائه مي‌كنند.

كنگره كتابداري و اطلاع‌رساني مسلمان‌(كامليس) يكي از انجمن‌هايي است كه اطلاعات حرفه‌اي را از كشورهاي اسلامي و غير اسلامي سراسر جهان جمع‌آوري مي‌كند. اين انجمن برنامه‌‌هاي‌ زيادي را در سراسر جهان برگزار كرده‌‌ كه از جمله آن‌ها مي‌توان به؛ اولين كنگره كامليس، 1982 در ايلات متحده آمريكا، دومين در مالزي، سومين كامليس در سال 1989 در تركيه و چهارمين كامليس 1995 در ايران اشاره كرد.

به طور كلي كامليس براي گردهم‌آوري كتابداران مسلمان جهان به منظور بحث و بررسي مسائل كتابداري و تاثيرگذاري بر روي آن‌ها شكل گرفته‌است. هدف اصلي اين انجمن همكاري براي تعيين استراتژي‌هاي سودمندانه كتابداران و انتشار آن است. اين انجمن بر اساس دين و مذهب پايه‌گذاري نشده‌است ولي پايه آن بر مديريت اطلاعات اسلامي، در سراسر دنياست.