تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان با در خشش مهدی مهدوی کیا نخستین پیروزی اش در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2010 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایران با درخشش مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا

تیم ملی فوتبال کشورمان با در خشش مهدی مهدوی کیا نخستین پیروزی اش در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را کسب کرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، سومین روز از مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره آسیا عصر روز چهارشنبه (24 مهرماه) با برگزاری چهار دیدار از گروه های دوگانه پیگیری شد که در یکی از این دیدارهای گروه B تیم فوتبال کشورمان با نتیجه 2 بر یک از سد کره شمالی گذشت و نخستین پیروزی خود در این مرحله را جشن گرفت.

در این دیدار که به قضاوت "عبدالله الهلالی" از لبنان و در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مهدی مهدوی کیا(9) و جواد نکونام(65) برای تیم ملی گلزنی کردند و یونگ تائه سی(74) تک گل کره را به ثمر رساند.

مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام

همچنین در پایان این دیدار که تنها نام سول چول از کره شمالی از داور مسابقه کارت زرد گرفت، مهدی مهدوی کیا کاپیتان تیم فوتبال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. این دومین دیدار تیم فوتبال کشورمان در این مرحله از مسابقات بود، ایران در سومین دیدار خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی روز  29 آبان ماه میهمان امارات خواهد بود.

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی برابر کره شمالی به پیروزی رسید که بزرگان ورزش و فوتبال ایران با نشان دادن اتحاد ملی برای موفقیت تیم ملی در ورزشگاه آزادی حاضر شده بودند. محمد علی آبادی، علی پروین، ناصر حجازی، هادی ساعی، مصطفی آجرلو، افشین قطبی، حبیب کاشانی، فرشاد پیوس، کیومرث هاشمی، علی کفاشیان و .. از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

نتایج کلی مسابقات برگزار شده از مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره آسیا در روز چهارشنبه به شرح زیر است:

مسعود شجاعی

گروه A:

* استرالیا 4 - قطر صفر

گل ها: برت امرتون(17-پنالتی و 59)، تیم کاهیل(9) و بلاک کندی(76) برای استرالیا

* ژاپن یک - ازبکستان یک

گل ها: کیجی تامادا(41) برای ژاپن - ماکسیم شاتسکیخ(28) برای ازبکستان

* در این روز بحرین استراحت کرد

جدول رده بندی گروه A:

1- استرالیا 6 امتیاز، 2- ژاپن 4 امتیاز (تفاضل گل 1+)، 3- قطر 4 امتیاز(تفاضل گل1-)، 4- بحرین یک امتیاز( تفاضل گل 1-) و 5- ازبکستان یک امتیاز( تفاضل گل4-)

گروه B:

* کره جنوبی 4 - امارات یک

گل ها: کئون هو(20)، جی سونگ(25)، لی چون سو(80) و تائه هیو(88) برای کره - اسماعیل الحمدی(73) برای امارات

* ایران 2 - کره شمالی یک

گل ها: مهدی مهدوی کیا(9) و جواد نکونام(65) برای ایران - یونگ تائه سی(74) برای کره شمالی

* در این روز عربستان استراحت کرد

جدول رده بندی گروه B:

1- کره جنوبی 4 امتیاز (تفاضل گل 3+)، 2- ایران 4 امتیاز (تفاضل گل 1+)، 3- عربستان 4 امتیاز (تفاضل گل 1+)، 4- کره شمالی4 امتیاز (تفاضل گل صفر)، 5 - امارات بدون امتیاز