تبیان، دستیار زندگی
هیچ می‌دانستید خراب كردن یك زندگی راحت‌تر از ساختن آن است. برای در امان ماندن از نابودی زندگی این روش‌ها را كه در زیر به آن اشاره می‌شود اصلا به كار نبرید.به نظر می‌رسد بعضی از این موارد بلافاصله لطمه‌ای به رابطه نمی‌زنند اما دیر یا زود اوضاع بدتر خواهد ش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 روش موثر برای نابودی عشق

طلاق باتوافق!

هیچ می‌دانستید خراب كردن یك زندگی راحت‌تر از ساختن آن است. برای در امان ماندن از نابودی زندگی این روش‌ها را كه در زیر به آن اشاره می‌شود اصلا به كار نبرید. به نظر می‌رسد بعضی از این موارد بلافاصله لطمه‌ای به رابطه نمی‌زنند اما دیر یا زود اوضاع بدتر خواهد شد. اگر فكر می‌كنید یكی از كارهای زیر را انجام می‌دهید قبل از اینكه خیلی دیر شود ، سعی كنید این عادت خود را كنار بگذارید.

تا زمانی كه به عنوان یك زوج ، به طور كامل یكدیگر را بشناسید باید روشن و صادقانه با یكدیگر گفتگو كنید.

گفتگو نكردن : این جمله كه  گفتگوی مناسب و خوب بین زوجین ضروری است ، تقریبا تبدیل به كلیشه شده اما واقعا جمله درستی است. شما باید با یكدیگر در مورد احساسات، نظرات، چیزهایی كه دوست دارید یا دوست ندارید ، ترس‌ها و آرزوهایتان صحبت كنید. تا آنجایی كه به عنوان یك زوج ، به طور كامل یكدیگر را بشناسید باید روشن و صادقانه با یكدیگر گفتگو كنید.

خودخواه بودن : فقط  فكر كردن به خودتان، نیازها و خواسته‌هایتان و كارهایی كه باید انجام دهید ، ممكن است باعث مشكل شود. مادامی كه ازدواج می‌كنید « من » تبدیل به « ما » می‌شود. به احساسات، نیازها و خواسته‌های طرف مقابلتان توجه كنید. هرگاه در این موارد دچار شك شدید از همسرتان سوال كنید ، هرگز خیال نكنید همه چیز را در مورد احساسات، نیازها و خواسته‌های او می‌دانید.

با شریك زندگی خود صحبت كنید و سعی كنید مشكل را برطرف سازید. بخشیدن طرف مقابل رابطه‌تان را نزدیك‌تر و دلپذیرتر می‌كند.

كینه به دل گرفتن : رنجیدن خیلی زود تبدیل به عصبانیت می‌شود و عصبانیت به همان سرعت تبدیل به دلخوری خواهد شد. روی دلخوری‌ها و عصبانیت‌هایتان تمركز كنید و طرف مقابل را ببخشید. اگر همیشه از طرف مقابل خشمگین باشید در آخر فقط به خودتان صدمه خواهید زد. با شریك زندگی خود صحبت كنید و سعی كنید مشكل را برطرف سازید. بخشیدن طرف مقابل رابطه‌تان را نزدیك‌تر و دلپذیرتر می‌كند.

خیانت كردن : بعد از ازدواج هر دو طرف در قبال هم مسوول هستند ، پس اگر می‌دانید رابطه شما با افراد خاصی باعث ناراحتی همسرتان می‌شود ، هرگز سعی نكنید او را آزرده كنید.

اگر برای مدت كوتاهی در دسترس یكدیگر نباشید، دیدن یكدیگر یك جرقه خوشایند خواهد بود.

تمام وقت‌های آزاد خود را با یكدیگر گذراندن : وقتی ازدواج می‌كنید به طور قطع بیشتر ساعات شبانه‌روز را با یكدیگر خواهید بود. وقتی ساعت كار خارج از منزل هر دو شما تمام می‌شود خیلی خوب است كه ساعات مفیدی را با یكدیگر بگذرانید. به هر حال، به هیچ وجه درست نیست همه اوقات فراغت‌تان را با همسرتان سپری كنید. سرگرمی‌ای برای خود درست كنید كه طرف مقابل دوست ندارد یا كمتر به آن علاقه دارد ، با دوستان هم‌جنس‌تان بیرون بروید یا در تنهایی تمدد اعصاب كنید. یك ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: دوری اشتیاق را بیشتر می‌كند. اگر برای مدت كوتاهی در دسترس یكدیگر نباشید، دیدن یكدیگر یك جرقه خوشایند خواهد بود.

حق طلاق برای زنانی كه همسرشان ازدواج مجدد می‌کند

هرگز مصالحه نكردن : ازدواج نوعی  بده  بستان  است. توافق در زندگی زناشویی باید به یك امر عادی تبدیل شود. هر كدام از زوج‌ها باید در بیان احساساتشان آزاد باشند و براساس یك توافق دوجانبه هر بار یكی از طرفین كوتاه بیاید. علاوه بر این، در بعضی از تصمیمات، شما می‌توانید با توافق یكدیگر از بین نظرات ارائه‌شده یكی را انتخاب كنید یا طوری برنامه‌ریزی كنید كه از نظر هر دو طرف استفاده شود.

هدر دادن بودجه مالی : خرید غیرمسوولانه باعث به وجود آمدن مشكلات اساسی خواهد شد. بهتر است یك حساب مشترك با همسرتان داشته باشید (شما باید به یكدیگر اعتماد كنید) و در مورد نحوه خرج و مخارج خانه به طور متناوب با یكدیگر گفتگو كنید (گفتگو نه دعوا). مصالحه در این موقعیت به شما كمك زیادی می‌كند. هرگز بدون مشورت با همسرتان، تصمیمات مهم مالی نگیرید ، این یك اشتباه است.

اعتماد به نفس شما و اعتماد به طرف مقابل، جذابیت شما در چشم همسرتان را دوچندان می‌كند.

حسودی بیش از اندازه : اگر شما احساس ناامنی می‌كنید و فكر می‌كنید همه چشم‌ها به دنبال همسر شماست یا همسر شما به دنبال دیگران است، باید در مورد این رابطه دوباره فكر كنید. به همسرتان اعتماد كنید. اعتماد به نفس شما و اعتماد به طرف مقابل، جذابیت شما در چشم همسرتان را دوچندان می‌كند. هرگز به همسرتان شك نكنید مگر این‌كه دلیل واقعی برای سوءظن داشته باشید. این حقیقت كه تصور می‌كنید شما فرد مناسبی برای همسرتان نیستید دلیل كافی برای شك داشتن به او نیست.

این نكات نابودكننده‌های زندگی زناشویی هستند. سعی كنید این كارها را از زندگی خود خارج كنید ، خواهید دید كه چه زندگی خوبی پیدا خواهید كرد.

منبع : روز نامه جام جم

مقالات مرتبط :

احتکارعشق، ممنوع!

بیا از هم جدا شیم!!!

شیرین ترین جهاد ،محبت به همسر

آموزش مهرورزی، بهترین راه حل

خانم ها !ولخرجی ممنوع

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.