تبیان، دستیار زندگی
برای تقدیم جام قهرمانی به شما دلاوران لحظه شماری می‌كنم معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی بیانیه ای خطاب به بازیكنان تیم ملی فوتبال صادر كرد. در این بیانیه آمده است؛ فرزندان عزیزم، قهرمانان پرافتخار تیم ملی فوتبال كش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهندس مهرعلیزاده:

برای تقدیم جام قهرمانی به شما دلاوران لحظه شماری می‌كنم


معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی بیانیه ای خطاب به بازیكنان تیم ملی فوتبال صادر كرد.

در این بیانیه آمده است؛

فرزندان عزیزم، قهرمانان پرافتخار تیم ملی فوتبال كشورمان، با سلام، اینك كه با پشت سرگذاشتن دو بازی از سری بازی‌های جام ملت‌های آسیا و با كسب یك برد پرافتخار و یك تساوی راه خود را برای صعود به مرحله یك چهارم نهایی هموار نموده‌اید، از خداوند متعال می‌خواهم همانند همیشه یار و مددرسان شما باشد تا با توكل به ایزد منان، پشتگرمی به دعای خیر مردم شهید پرور ایران، اتكا به غیرت دینی و ملی ویژه جوانان ایرانی و به كارگیری تمام قوت و تكنیك خودتان و با همت و تلاش و كار جمعی ادامه راه با موفقیت‌های درخشان و در شأن خودتان و ملتی كه نماینده آن هستید پشت سربگذارید.

اینجانب امیدوارم و شما عزیزان هم امیدوار باشید كه به فضل الهی و تنها با توكل به خداوند متعال و اهمیت دادن به كار جمعی، حفظ آرامش روانی و بی‌توجهی به رجزخوانی‌های رقبا، تیم نامدار آسیا، تیم جمهوری اسلامی ایران با آوازه‌ای كه دارد برتر از همه رقبا هستید، بدانید كه رقبا از شما می‌هراسند و بدانید كه همه آسیایی‌ها شما را قهرمان این جام می‌دانند و لذا با اطمینان به قدرت خود با غیر و همت تمام بجنگید و لحظه لحظه مسابقات، خود را پیروز میدان احساس كنید و با همین احساس و هوشیاری كامل ابتكار عمل مسابقه را بدست توانای خود بگیرید.

اینجانب برای حضور در كنار شما در بازی فینال و تقدیم جام قهرمانی به شما دلاوران لحظه شماری می‌كنم.

از همین جا و از راه دور برای موفقیت شما عزیزان، سرمربی و دیگر مربیان دلسوزتان و سرپرستان و دست‌اندركاران حاضر در آنجا دعا می‌كنم و روی تك تك شما بچه‌های با غیرت این مرز و بوم را می‌بوسم.

صعود كوهنوردان ایرانی به قله رفیع «برودپیك

اعزام دو تیم كوهنوردی به چین و پاكستان

2 نفر از جوانان كوهنورد ایرانی موفق شدند، صبح امروز قله مرتفع برودپیك در كشور پاكستان را فتح كنند.

امیر حسین جابر انصاری و مهدی اعتمادفر ساعت 11 صبح دیروز به وقت تهران موفق شدند، قله‌ی برودپیك با ارتفاع 8047 متر را صعود فتح كنند.

گفتنی است، این قله كه یكی از 14 قله بالای 8000 متر دنیا است، در سلسله جبال قراقروم پاكستان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، دو تیم 20 و 11 نفره‌ی امید كوهنوردی جمهوری اسلامی ایران به منظور صعود به قلل موستاق آتا (7542 متر) و دیران پیك (7273 متر)، صبح دیروز به كشورهای چین و پاكستان اعزام شدند.

پنجمین دوره‌ی رقابت‌های بستكبال مردان غرب آسیا؛

شكست اردن بربر سوریه


در ادامه‌ی رقابت‌های پنجمین دوره‌ی بازی‌های بستكبال مردان غرب آسیا، عصر دیروز تیم ملی سوریه در برابر تیم ملی اردن قرار گرفت كه در پایان این دیدار تیم ملی بسكتبال سوریه با نتیجه‌ی ‌٩٦ بر ‌٨٧ از سد تیم ملی اردن گذشت.

تیم ملی بسكتبال سوریه پس از شكست در برابر تیم ملی كشورمان در روز نخست این بازیها، در بازی دیروز كه در ساعت ‌٣٠/١٧ و در سالن بسكتبال مجموعه‌ی ورزشی آزادی برگزار شد، توانست تیم ملی اردن را شكست دهد تا با این پیروزی، تیم سوریه تا حدودی به كسب نتایج مطلوب در دیدارهای آتی امیدوارتر شود.

پس از این شكست، تیم ملی اردن امروز باید در مقابل تیم ملی بسكتبال ایران قرار گیرد.