تبیان، دستیار زندگی
این تأیید اعتماد به نفس آنها راتقویت می كند و شور و هیجانشان را دو چندان می نماید و خلاصه به كسی كه از آنها تعریف كند علاقمند می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عشق بدون شرط

عشق

در ادامه مقاله به یاد عشقو رگای پر خون سعی داریم با اشاره به راهکارهای مفید و کاربردی،  راه هایی برای جلب محبت همسران و افزایش صمیمیت در خانواده به شما دوستان تبیانی ارائه نماییم.

تمجید و تأئید

هر روز دلیلی برای تائید بهترین یار خود داشته باشید هر زن و مردی در هر مقام و درجه علمی و اقتصادی كه باشد بسیار علاقمند است كه مورد تائید دیگران بخصوص نزدیكان خود قرار گیرد . شاید شنیده یا دیده باشید كه بعضی ها در محیط كار بسیار شاداب تر از محیط منزل باشند زیرا در محیط كار به دلیل پركاری ، جسارت و ارائه كار خوب یا برخورد مناسب مرتب از سوی همكاران مورد تأئید قرار می گیرند ولی در منزل نه تنها مورد تأئید قرار نمی گیرند بلكه به دلیل اختلاف سلیقه ها مورد سرزنش واقع می شوند .

مردان دوست دارند كه مورد تأئید واقع شوند زنان هم دوست دارند كانون توجه شوهرشان باشند .

این تأیید اعتماد به نفس آنها راتقویت می كند و شور و هیجانشان را دو چندان می نماید و خلاصه به كسی كه از آنها تعریف كند علاقمند می شوند. هر زنی نیز دوست دارد كه برای شوهرش عزیزترین باشد . مردانی كه معتاد به كار هستند و زمان زیادی را خارج از منزل به سر می برند كمتر می توانند به همسرانشان توجه نشان دهند و طبیعی است كه وقتی به خانه برمی گردند با زنی خسته و ملول مواجه شوند . سعی كنید هر روز با بر شمردن یكی از صفات همسر خود او را تأیید كنید مثلاً از جدیت او در كار ، مهربانی ،‌ پرحرفی ، غذای خوشمزه ای كه آماده كرده است یا خریده است ، آرایش ظاهری و ... و در پایان به خاطر این صفت خوب از او تشكر كنید .

بسیاری از مردان كار درمنزل همسرشان را خیلی دست كم می گیرند ، نه تنها كار زن خانه دار كم نیست بلكه زنان به خاطر این همه فعالیت نیاز به تشویق و توجه كامل دارند . زنان با این همه مشغله در منزل باید از لحاظ عاطفی به بچه ها و حتی شوهرشان نیز رسیدگی كنند . این مستلزم آن است كه علاوه بر كمك به او در كار منزل ضمن تشكر و تمجید به موقع موجبات انبساط خاطر او فراهم آید .

دوست داشتن بدون شرط

برای دوست داشتن كلمه ‹ اگر › را فراموش كنید . همسر شما نزدیكترین فرد به شماست او را بدون هیچ قید و شرطی دوست بدارید . هیچ مادری برای دوست داشتن فرزندش كلمه اگر بكار نمی برد . بگذاریم هر كسی خودش باشد و همانطور كه هست دوست داشته شود . شرط گذاشتن برای دوست داشتن ، بیشتر استفاده از طرف را القاء می كند تا دوست داشتن او . بسیاری از صفات خوب یا بد  نسبی است و شما با تغییر نگرش خود می توانید به همسرتان نزدیك شوید .

یادتان باشد كه اگر به همسرتان احساس ارزشمندی و شایستگی بدهید ، سعی می كند خودش را در حد انتظار شما نگه دارد.

صمیمی شوید ولی بارعایت حریم یكدیگر

در دوران عقد و نامزدی دختر و پسر حدود همدیگر را رعایت می كنند به یكدیگر احترام می گذارند . به وعده هایشان به خوبی عمل می كنند . همدیگر را سرزنش و یا تحقیر نمی كنند ، نسبت بهم وفادارند ، برای هم ایثار می كنند ، برای اینكه در ضمن نزدیك شدن هنوز حدود و حریم یكدیگر را رعایت می كنند.  ولی پس از تشكیل زندگی مشترك بسیاری از این موارد فراموش می شود ، و یکی از زوجین سعی می كند احساسات و انتظارات و عقاید طرف دیگر را مثل خود نماید و در حقیقت خود را تحمیل نماید و یا به این دلیل است كه یك نفر خیلی كوتاه می آید و از خواسته ها و حقوقش می گذرد ، اما هر چه باشد سبب نارضایتی و پایه بسیاری از مشاجرات و دعواهای خانوادگی خواهد شد .

شاید بعضی ها فكر می كنند كه چون ما خیلی خودمانی شده ایم پس از قصوراتمان خواهند گذشت ولی ایراد كار اینجاست كه این قصورات بسیار تكرار می شود . همچنین اگر او از شما توقع دارد كه لباس مورد علاقه اش را بپوشید حتماً این كار را بكنید تا باز هم هنگام خرید در سلیقه شما شریك شود . به تقاضای همسرتان توجه نمائید. با صرف وقت و پول یا انجام تلاش مضاعف و ایثار گرانه علاقمندی خود را ثابت كنید ، به تغییرات همسرتان توجه كامل نمائید . تغییراتی مثل آرایش مو ،‌تغییر لباس و . . . در همسرتان برای توجه بیشتر شما به اوست به آنها اهمیت دهید و او را به خاطر تلاشی كه كرده است یا سلیقه اش تشویق كنید .

بالاخره اینكه هر روزهمسرتان را با نگاهی نو مشاهده كنید و دچار روزمرگی نشوید .

بیان انتظارات و احساسات

لیستی از انتظارات و توقعات از همسرتان تهیه كنید و آنها را بطور واضح در اختیار او قرار دهید ، شاید بعضی از توقعات شما را ندانسته برآورده نكرده است . مثل : بیان تشكر برای غذائیكه خیلی وقت صرف آن كرده ام ، همراهی با من در خرید لباس و كمك به انتخاب آن ، كمك در كارهای منزل و بچه داری و ... . و همچنین تشكر به خاطر غذائیكه از بیرون تهیه كرده ام، آرایش و لباس مورد نظرم را بپوشید، وقتیكه میخواهم استراحت كنم خانه آرام باشد . به مشكل حمله كنید نه به همسرتان ، اگر بادیدن ریخت و پاش بودن منزل ناراحت می شود بگوئید من از این وضعیت عصبانی می شوم.

به جای اینكه بگوئید تو آدم شلخته ای هستی. تقاضاهای خود را بطور واضح بیان كنید . ‹ اگر چه باعث زحمت شما می شود ، ممنون می شوم اگر برایم سوپ تهیه كنید › . هر گاه از همسرتان بخاطر كاری یا گفتاری دچار خشم ، هستید با او در میان بگذارید ولی نه بگونه ای كه رابطه شما را خدشه دار كند . با قاطعیت علت ناراحتی خود را بگوئید . از كلمه تو استفاده نكنید ، مثلاً بگوئید ، از اینكه بدون اطلاع تا دیروقت به خانه نیامدی نگران شدم ، از این به بعد اگر قرار است دیر بیایی به من تلفن بزنید . سایر نگرانی ها و ترس هایتان را نیز با شریك زندگی تان در میان بگذارید.

مردان به ظاهر و آرایش زنان و زنان به محبت و توجه مردان اهمیت می دهند. بنابراین سعی كنید این انتظارات رابرآورده كنید

منبع:  سایت پزشک

مقالات مرتبط

اصول منطقی منت کشی

آقایان یک کم ملایمتر

ازدواج تمرین محبت است

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.