تبیان، دستیار زندگی
سازی تیم ملی، تلاش بیشتری كنیم نشست مطبوعاتی مسوولان باشگاه استقلال با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی صبح دوشنبه در هتل لاله‌ی تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست اسپانسرهای این فصل باشگاه استقلال معرفی شدند.بر این اساس دو ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین قریب در نشست خبری:

باید به عنوان مولد فرهنگ‌سازی تیم ملی، تلاش بیشتری كنیم


نشست مطبوعاتی مسوولان باشگاه استقلال با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی صبح دوشنبه در هتل لاله‌ی تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسپانسرهای این فصل باشگاه استقلال معرفی شدند.بر این اساس دو شركت شارپ ژاپن به عنوان حامی اصلی و آسپای اتریش به عنوان اسپانسر دوم تیم بزرگسالان استقلال معرفی شدند.

در ادامه‌ی این نشست دكتر حسین قریب مدیر عامل باشگاه استقلال به ارزیابی عملكرد باشگاه استقلال در فصل گذشته و برنامه‌های این باشگاه در فصل جاری پرداخت.

وی با ارزیابی مثبت از عملكرد تیم استقلال در فصل گذشته، گفت: تیم استقلال توانست در دو جام معتبر فوتبال كشور، جزء تیم‌های برتر قرار گیرد. اما یك تحول بزرگ كه طی سال گذشته شاهد آن بودیم به حضور چشمگیر تماشاگران استقلال در استادیوم‌های ورزشی بازمی‌گشت. امیدواریم در فصل جدید این حمایت‌ها گسترده‌تر شود، البته این حمایت‌ها انتظارات را از استقلال بیشتر می‌كند.

قریب در ادامه به تصمیمات اخیر باشگاه استقلال اشاره كرد و گفت: در جلسات هیات مدیره اقداماتی صورت گرفت كه منجر به تغییر اساسنامه‌ی باشگاه شد. از آنجا كه یكی از سیاست‌های كلان ریاست سازمان تربیت بدنی از همان آغاز فعالیت ایشان، ورود و فعالتر شدن بخش خصوصی در عرصه‌ی ورزش است، مقرر شد؛ سهام باشگاه استقلال را وارد بورس كنیم. این كار به زمینه‌هایی نیاز داشت و در بحث كارشناسی كه در هیات مدیره صورت گرفت، مشخص شد كه برای شركت در بورس باید ظرفی همگام با بورس داشته باشیم كه این كار نیازمند به وجود آمدن شركت‌های متعدد بود. در حال حاضر استقلال فاقد این شركت‌ است و در اصل به صورت یك موسسه فعالیت می‌كند. با این شرایط و بدون شریك حقیقی و حقوقی و وجود شركت، امكان حضور در بورس وجود نداشت.اما، با توجه به بحث‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه بتوانیم شركت‌هایی را با مشاركت اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشیم كه در آخرین جلسه‌ی مجمع عمومی این پیشنهاد به تصویب رسید و به موسسه‌ی استقلال اجازه داده شد تا در جهت ایجاد شركت و یا مشاركت با اشخاص حقیقی و حقوقی برای ورود به عرصه‌ی ورزشی كشور همكاری كند. از این پس بخش خصوصی می‌تواند در پیكره‌ی باشگاه استقلال فعالیت كند و اندیشه، فكر و توان مالی را به باشگاه تزریق نماید.

وی افزود: در سال‌های آینده و پس از قدرت یافتن شركت‌ها، بخشی از سهام به مردم ارایه می‌شود و به این ترتیب شركت‌ها از حالت سهامی خاص به سهامی عام تبدیل می‌شوند كه این كار زمینه‌ی ورود این شركت‌ها به بورس را ایجاد می‌كند. بنابراین هر كدام از رشته‌های ورزشی در استقلال زیر نظر شركتی فعالیت می‌كنند و این موسسه هیات مدیره و مجمعی خواهد داشت و هدایت مجمع را رییس سازمان تربیت بدنی بر عهده می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح كرد: هیات مدیره‌ی این شركت‌ها می‌توانند به صورت مستقل و متناسب با سهامداران مجموعه‌ی شركت‌ها فعالیت كنند. ولی سیاست‌های كلی را رییس سازمان تربیت بدنی به عنوان رییس مجمع اعلام خواهد كرد.

مدیر عامل باشگاه استقلال در مورد برنامه‌های شصتمین سالگرد تاسیس باشگاه استقلال نیز گفت: قصد داریم یك تورنمنت چهار جانبه را با حضور دو تیم خارجی و پیش از شروع لیگ برتر برگزار كنیم. همچنین چند حركت مردمی و ورزش‌های همگانی از جمله دوومیدانی، كوهنوردی و دوچرخه‌سواری را در برنامه‌های خود گنجانده‌ایم.در ضمن می‌خواهیم با انتشار كتابچه‌ای به افتخارات باشگاه استقلال و تاریخچه‌ی این باشگاه اشاره كنیم.

وی در ادامه با اشاره به ثبت رسمی كانون هواداران باشگاه استقلال اظهار كرد: هیات موسس این كانون انتخاب شده و اساسنامه‌ی آن به تصویب رسیده است؛ هیات مدیره‌ی كانون نیز در آینده انتخاب خواهد شد. كارت‌های اعتباری وابسته به شركت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز با مشاركت چندین بانك از سال جاری در اختیار هواداران قرار می‌گیرد. همچنین كارت هواداران كانون نیز به عنوان كارت اصلی طرفداران استقلال در اختیار هواداران قرار می‌گیرد. اهدای كارت استقلال به هواداران، نیز یكی دیگر از برنامه‌های كانون هواداران استقلال است.

قریب در ادامه از حضور یك دستیار خارجی در جمع كادر فنی تیم استقلال خبر داد و افزود: این در حالی است قنبری به عنوان مدیر جدید تیم امید استقلال انتخاب شده است و از این پس تمامی مسایل مربوط به تیم امید از جمله انتخاب كادر فنی زیر نظر وی صورت خواهد پذیرفت.

وی در پایان با اشاره به این كه استقلال در حال حاضر فاقد یك ورزشگاه اختصاصی است، تصریح كرد: قطعه زمینی در كنار پارك ارم به تیم استقلال داده شده است. البته برای اجرایی شدن كار احداث ورزشگاه، با توجه به مشكلات بودجه‌ای تا كنون نتوانسته‌ایم كاری انجام دهیم. ولی با توجه به مذاكرات اخیر خود با یك شركت تركیه‌ای، در صورتی كه تضمین‌های لازم را دریافت كنیم، احداث این ورزشگاه به زودی آغاز خواهد شد. این ورزشگاه شامل هتل، سونا و استخر، مجموعه‌های ورزشی و یك زمین چمن مصنوعی و همچنین یك كمپ اختصاصی است.

در ادامه‌ی این نشست خبرنگاران رسانه‌های گروهی و مطبوعات به طرح سوالات خود پرداختند كه قریب مدیر باشگاه استقلال و قلعه نوعی سرمربی این تیم به این سوالات پاسخ گفتند.

دكتر قریب در خصوص جدایی بازیكنان استقلال و تاثیر اظهار نظرهای معاونان وی در این زمینه گفت: درباره‌ی خرید و فروش بازیكنان كادر فنی نظر اصلی را می‌دهد، گاهی اوقات محدودیت‌های مالی و تنگناهای منابع می‌تواند بر این تصمیمات چیره شود. هیچ بازیكنی به دلیل حرف معاونان، باشگاه را ترك نكرده است. زیرا برای جدا شدن هر بازیكن كمیته‌ها و حوزه‌های مختلفی در باشگاه وجود دارد كه در این زمینه نظر می‌دهند.

وی در مورد توجه به ورزش بانوان در این باشگاه، گفت: در حال حاضر به غیر از فوتسال در رشته‌ی دیگری از بانوان فعالیت نداریم، یكی از علت‌های اصلی آن، محدودیت حضور اسپانسر است.

وی در خصوص راه‌اندازی سایت اختصاصی این باشگاه، گفت: در انتظار تصویب نهایی این پروژه هستیم.

قریب درباره‌ی تفاهم نامه‌ی انتقال بازیكن بین باشگاه استقلال و پرسپولیس و مغایرت آن با اصول حرفه‌ای خاطر نشان كرد: به علت اتفاقاتی كه در گذشته به وقوع پیوسته، تصمیم گرفتیم تا این تفاهم نامه را امضا كنیم. ولی در یكی از بندهای آن قید شده كه این كار در صورت توافق دو باشگاه امكان پذیر است.

دكتر قریب سپس در پاسخ به این سوال كه با توجه به اقدامات ناپسند صورت گرفته در بازی ایران و عمان نقش باشگاه‌ها در فرهنگ سازی بین بازیكنان چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؛ تصریح كرد: این موضوع بسیار مهم است، زیرا باشگاه‌ها مولد اصلی تیم ملی هستند و ما باید به سهم خودمان در كنار ورزش حرفه‌ای بیش از این به فعالیت‌های جانبی بپردازیم.

وی در خصوص نتیجه‌ی شكایت كخ از باشگاه استقلال نیز گفت: در حال حاضر در سطح باشگاه استقلال هیات حقوقی تشكیل شده كه به دنبال این بحث است.

امیر قلعه نوعی سرمربی استقلال نیز در خصوص حوزه‌ی اختیارات این مربی نیز، گفت: فعالیت كادر فنی استقلال به صورت جمعی است و من در همه‌ی مسایل با كادر فنی مشورت خواهم كرد.

وی در خصوص حضور بازیكنان خارجی در تیم استقلال، گفت: سال گذشته شرایط چندان آرمانی نبود و ما به جز فراز فاطمی هیچ بازیكن دیگری را برای استفاده در خط حمله نداشتیم. به همین دلیل فابریتسیو را جذب كردیم. وی در ابتدا بازیكن خوبی بود و در ادامه از قابلیت‌هایش كاسته شد. اما در این فصل با توجه به زمان و بودجه‌ی كافی، قصد داریم تا با حوصله بازیكنان را آزمایش و انتخاب كنیم.