تبیان، دستیار زندگی
1383 دایرة المعارف موسیقی فیلم، منتشر می شود دایرة المعارف موسیقی فیلم و سریال های تلویزیونی و فیلم های مستند، تا آخر شهریور ماه از سوی انتشارات كاروان منتشر می شود. مسعود رهبانی مؤلف و پژوهشگر این دایرة المعارف گفت: این كتا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 مرداد 1383

دایرة المعارف موسیقی فیلم، منتشر می شود

دایرة المعارف موسیقی فیلم و سریال های تلویزیونی و فیلم های مستند، تا آخر شهریور ماه از سوی انتشارات كاروان منتشر می شود.

مسعود رهبانی مؤلف و پژوهشگر این دایرة المعارف گفت: این كتاب در سال 73 به نام فرهنگ جامعه موسیقی فیلم در یك جلد منتشر شد كه در مروری اجمالی به بررسی موسیقی فیلم از سال 1309 تا 1373 پرداخته بود.

وی افزود: طی تحقیقات و پژوهش هایی كه به صورت تكمیلی تا سال 83 صورت گرفت جلد دوم این كتاب در سه بخش آهنگسازان – 618 نفر – ترانه سرایان – 227 نفر – و خوانندگان موسیقی – 512 نفر – در فیلم ها و مستندات سینمایی و تلویزیون منتشر می شود.

به گفته رهبانی در این كتاب طبق حروف الفبا شرح حال زندگی 1355 هنرمند از گمنام ترین تا مطرح ترین آنها در قالب 6083 فیلم گنجانده شده است.

وی در پایان گفت: در دایرة المعارف موسیقی فیلم هیچ گونه تمجید و بررسی رخ نداده بلكه هر چه هست مربوط به معرفی هنرمندان و به نوعی زندگینامه ی آنهاست كه در مرحله بعد نیز فیلم شناسی آثار ِ مورد اشاره، تا سال 83 آغاز می شود.