تبیان، دستیار زندگی
در نشستی كه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و دکتر خواجه‌پیری مدیر کل مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار شد،حمایت از طرح‌های قرآنی مورد تاكید قرار گرفت .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکتر خواجه‌پيري :

طرح‌هاي قرآني استان‌ها مورد حمايت قرار مي‌گيرند

دکتر خواجه‌پیری،طرح‌های قرآنی، استان‌ها ،حمایت

در نشستي كه با حضور مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي سراسر کشور و دکتر خواجه‌پيري مدير کل مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني کشور برگزار شد،حمايت از طرح‌هاي قرآني مورد تاكيد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در اين مراسم دکتر محمدعلي خواجه‌پيري با اشاره به اين که از اوايل انقلاب تاکنون فعاليت‌هاي خوبي در راستاي توسعه و ترويج قرآن انجام شده، گفت: فعاليت‌هاي مردمي نقش موثري درباره اين جريان فرهنگي دارد که دولت به عنوان مسوول، وظيفه خود را پذيرفته‌است و در جهت تحقق آن به سرعت گام برمي‌دارد. در ابتداي کار اعتبار براي فعاليت 10 ميليارد ريال بود که اين اعتبار به 150 ميليارد ريال رسيده‌است.

خواجه‌پيري تصريح کرد: اين مرکز توانايي آن را دارد که خارج از برنامه‌هاي کشوري از ساير برنامه‌هاي داخلي استان‌ها که براي ترويج و توسعه فعاليت قرآني است، حمايت کند.

وي خاطرنشان كرد: مجلس با تشکيل فراکسيون قرآن و تشکيل شوراي توسعه فرهنگ قرآني در کشور با حضور سه وزير آموزش و پرورش، وزير علوم، تحقيقات و فناوري و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، فعاليت‌هاي ارزنده‌اي در اين باره انجام مي‌دهد.

خواجه‌پيري با بيان اين که سهميه و اعتبارات استان‌ها اعلام مي‌شود، يادآور شد: اعتبار تجهيز موسسات قرآني بر اساس جمعيت استان ابلاغ مي‌شود. بعضي از استان‌ها در صدور مجوز موسسات بسيار خوب عمل کرده‌اند، اما برخي از استان‌ها نياز به کار و هماهنگي بيشتري دارند.

مدير‌کل مرکز هماهنگي و توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني کشور در ادامه اظهار داشت: بايد حمايت از موسسات به گونه‌اي باشد تا موسسات قرآني تک‌منظوره به سوي چند‌منظوره پيش روند.

وي درباره بيمه فعالان قرآني تصريح کرد: در مرحله اول دو هزار و 500 پرونده به مرکز ارسال شده‌ که مراحل بررسي را سپري مي‌كند و از اول آبان‌ماه ابلاغ مي‌شود.

در اين جلسه سيدجواد جعفري مدير‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان‌رضوي گفت: سياست‌هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قرآن و مسجد‌محوري است که در اولويت کاري خود قرار داده‌است.

وي بر راه‌اندازي موسسات قرآن تاکيد کرد و افزود: موسسات قرآني چون تخصصي کار مي‌کنند، مي‌توانند در اجراي فعاليت‌هاي قرآني به خوبي ايفاي نقش کنند.