تبیان، دستیار زندگی
پانزدهمین جلد از دایرةالمعارف بزرگ اسلامی از مدخل تربیت تا تفسیر نعمانی، زیر نظر سیدكاظم موسوی بجنوردی، منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پانزدهمين جلد از دايرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد

پانزدهمین جلد ، منتشر، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی

پانزدهمين جلد از دايرةالمعارف بزرگ اسلامی از مدخل تربيت تا تفسير نعمانی، زير نظر سيدكاظم موسوی بجنوردی، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی(ايكنا)، «انصاری»، مسئول روابط عمومی مركز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، ضمن بيان مطلب فوق گفت: پانزدهمين جلد از دايرةالمعارف بزرگ اسلامی، يكی از آثار تحقيقی مركز پژوهشهای اسلامی و ايرانی، با سرويراستاری سيدكاظم موسوی بجنوردی است.

وی افزود: اين جلد مشتمل بر حدود 158 مقاله است كه در 760 صفحه دو ستونی به ضميمه مقدمه، نمايه‌ها و فهرست‌های مربوطه تنظيم شده است. اين مجلد مانند مجلدات قبلی شامل موضاعات ادبی و فرهنگی، پاورقی، اخبار، مقالات، آگهی‌هاست كه در زمينه‌های مختلف تاريخ و فرهنگ ايران و اسلام از «تربيت» تا «تفسير نعمانی» را در بردارد. مقالات ترجمه، ترك، تركيه، تسمه، تصوف و تفسير از جمله مقالات بلند اين مجلد است.

كلام، فقه، قرآن و حديث، اخلاق، فلسفه و منطق، ادبيات عرفانی، هنر، رياضيات، نجوم و ستاره‏‌شناسی، دارو و داروشناسی و اطلاعات عمومی در مورد تاريخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، از جمله موضوعاتی است كه در تدوين و تأليف دايرة المعارف بزرگ اسلامی مورد توجه قرار می‌گيرند .

اين مؤسسه علمی ـ پژوهشی، اسفندماه 1362 به منظور تدوين دايرة‌المعارف‌های اسلامی توسط سيدكاظم موسوی بجنوردی در تهران تأسيس شد و در حال حاضر حدود 200 محقق و استاد به طور مستمر در آن مشغول به كار هستند.

نخستين اثر تحقيقاتی اين مركز دايرة‌المعارف مذكور است كه به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی منتشر می‌شود كه هم‌اكنون به بهای 180000 ريال در بازار موجود است؛ ليتوگرافی، چاپ و صحافی اين جلد را سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده دارد.