تبیان، دستیار زندگی
علی كفاشیان در دیدار با مسئولان فوتبال بانوان فدراسیونهای الجزایر و آذربایجان شرایط لژیونر شدن....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوان ایرانی لژیونر می شوند

فوتبال بانوان

علی كفاشیان در دیدار با مسئولان فوتبال بانوان فدراسیونهای الجزایر و آذربایجان شرایط لژیونر شدن فوتبالیست های بانوی ایران را بررسی کرد.

به نقل از ایسنا، در این نشست یك ساعته مسئولان فوتبال آذربایجان و الجزایر اعلام كردند كه از وضعیت فوتبال بانوان ایران رضایت دارند و خیلی مشتاق هستند كه از بازیكنان ایرانی برای حضور در لیگ‌های اروپایی استفاده كنند.

مسئول فوتبال بانوان آذربایجان از علی كفاشیان خواست كه امكان حضور بازیكنان ایرانی را در لیگ‌های اروپایی فراهم كند كه علی كفاشیان در پاسخ به وی، گفت:"ما موافق حضور زنان فوتبالیست ایران در تیم‌های باشگاه‌های آذربایجان هستیم، ولی با این شرط كه حجاب اسلامی را رعایت كنند."

آذربایجان آخرین حریف تدارکاتی تمی فوتبال بانوان

مسئول فوتبال آذربایجان در پاسخ به وی، متذكر شد:"از آنجایی كه تیم‌های آذربایجان در اروپا بازی می‌كنند و مجوز پوشش اسلامی از فیفا را نداریم باید این مسئله حل شود تا امكان بهره‌مندی از بازیكنان زن ایرانی در این لیگ فراهم شود."

بر این اساس مقرر شد "علی كفاشیان" مجوز استفاده از پوشش اسلامی را برای زنان فوتبالیست ایرانی جهت حضور در تیم‌های باشگاهی آذربایجان از فیفا بگیرد.

علی كفاشیان در پایان این نشست اظهار داشت: در صورتی كه به زنان مسلمان اجازه ندهیم كه با پوشش اسلامی در میادین مختلف حاضر شوند در واقع به آنان ظلم كرده‌ایم. بانوان فوتبالیست ایرانی از سطح فنی بالایی برخوردارند و حیف است امكان لژیونر شدن را از آنها بگیریم، در صورتی كه FIFA مجوز استفاده از حجاب را به ما بدهد با حضور زنان فوتبالیست ایرانی در لیگ‌های خارجی موافقت می‌كنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: مسئولان فوتبال آذربایجان از حضور در ایران ابراز خوشحالی كردند و درخواست مراوده‌ بیشتر را بین دو كشور دادند. من نیز برای حضور تیم‌های بانوان این كشور در ایران از آذربایجان دعوت كردم.