تبیان، دستیار زندگی
ویانپور خالی است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ژاپن تیم خاصی نیست كه نتوانیم آن را شكست دهیم. برانكو ایوانكوویچ با اشاره به این كه با انجام بازی‌های خوب، قدرت شكست دادن هر حریفی را داریم، اظهار كرد: باید با همدلی، تعصب و ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو:

جای نیكبخت، نویدكیا و كاویانپور خالی است


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ژاپن تیم خاصی نیست كه نتوانیم آن را شكست دهیم.

برانكو ایوانكوویچ با اشاره به این كه با انجام بازی‌های خوب، قدرت شكست دادن هر حریفی را داریم، اظهار كرد: باید با همدلی، تعصب و قاطعیت جنگید.

وی افزود: باید در بازی برابر ژاپن توپ را در زمین چرخاند و از شكاف‌های دفاعی حریف استفاده كرد، ضمن این‌كه بازی این تیم برابر عمان را به دقت تحلیل كرده‌ام.

برانكو درباره‌ی ژاپن همچنین گفت: ژاپن نهایت تلاش خود را انجام داد تا بازی را از تایلند ببرد و در این‌كه آن‌ها قصد دارند به عنوان تیم اول صعود كنند، شكی وجود ندارد؛ اما ما نیز با همین نیت مسابقات خود را دنبال می‌كنیم.

وی در خصوص هو شدن بازیكنان ژاپنی توسط تماشاگران چینی نیز گفت: رقابت تاریخی و كهنی بین ژاپن و چین وجود دارد. البته بازیكنان ژاپن با تجربه‌تر از آن هستند كه از این موضوع تاثیر بپذیرند.

برانكو در ادامه تصریح كرد: در جام سیزدهم به نوعی آن‌چه را كه پیش‌بینی می‌كردم اتفاق افتاد. قبل از هر چیز تیم‌ها خیلی نزدیك به یكدیگر هستند و تنها ایران بود كه توانست در بازی اول نتیجه‌ی خوبی بگیرد؛ در حال حاضر به جز ژاپن، ازبكستان و ایران كه صعود آن‌ها قطعی شده است، هنوز ابهاماتی درباره‌ی صعود سایر تیم‌ها وجود دارد كه نشان دهنده‌ی نزدیكی فاصله‌ی بین تیم‌هاست.

وی افزود: بحرین، عمان،‌ اردن و عراق نشان دادند، تیم‌هایی مدعی هستند كه قبلا درباره‌ی پیشرفت آن‌ها هشدار داده بودم.

وی در خصوص بازی برابر عمان گفت: مسلما ما نمی‌توانیم همیشه با توپ‌های بلند به دروازه‌ی حریف حمله كنیم. من قبول دارم كه در حمله كم تعداد ظاهر شدیم، ولی ما از 9 بازیكن جوان استفاده می‌كردیم كه تجربه‌ی كافی نداشتند. آن‌ها در تمرینات جانفشانی می‌كردند، اما در مسابقه، نیمی از آن‌چه كه قدرت واقعی‌شان بود را نیز نشان ندادند. من همیشه به خاطر استفاده از جوان‌ها، در معرض انتقادات زیادی بوده‌ام.

برانكو تصریح كرد: ما در تمرینات بر روی تمام نقاط ضعف خود كار می‌كنیم، ولی به جز علی دایی و مهدوی‌كیا كه تجربه‌ی كافی دارند، سایرین برای اولین بار است كه در مسابقاتی در این سطح ظاهر می‌شوند. به طور طبیعی باید انگیزه‌ و تلاش بیشتری داشته باشیم كه این خود فشار مضاعفی را به آن‌ها وارد كرده است. البته با این حال تیم ملی حتی زمانی كه دو گل از حریف خود عقب بود، امیدوارانه بازی خود را ادامه داد.

وی در خصوص عدم استفاده از كعبی گفت: من سیستم بازی عمان را كاملا می‌شناختم. آن‌ها به دنبال ارسال‌های بلند و سانتر بودند كه من هم در این زمینه از بازیكنان بلند قد مثل بداوی، رضایی و دایی استفاده كردم.

وی در خصوص عدم استفاده از برهانی گفت: برهانی یكی از بهترین بازیكنان ما در اردوی آلمان و غرب آسیا بود كه از وی انتظار داشتیم در جام ملت‌ها بازی‌های خوبی انجام دهد؛ اما از یك بازیكن 20 ساله نمی‌توان انتظار داشت كاملا پخته و باتجربه ظاهر شود.

وی افزود: جای بازیكنانی مثل كاویانپور، نیكبخت و نویدكیا در تركیب تیم ایران خالی است، ولی باید با همین نفرات و با داشته‌های خودمان بهترین نتایج را كسب كنیم.

برانكو در ادامه در خصوص نمایش ضعیف نكونام در بازی برابر عمان اظهار داشت: عمان یك تیم بسیار خوب است و نكونام نتوانست از پس بازیكنان آن‌ها برآید؛ در كل بازیكنان عمان از نكونام سرتر بودند.

برانكو خاطر نشان كرد: ماچالا تاكید كرده بود ایران از جناح چپ ضعف دارد، ما شاهد بودیم ایران گل دوم را از همین سمت دریافت كرد و این طبیعی است. تیم‌ها نقاط ضعف و قوت حریف را می‌دانند و بر روی این نقاط قوت و ضعف كار می‌كنند.

وی در خصوص استفاده از بداوی در این جناح گفت: در حال حاضر به جز بداوی كسی را نداریم كه بتواند بهتر از این بازی كند. بداوی در غرب آسیا و در اردوی آلمان بهترین بازیكن بود، ولی یك بازیكن نمی‌تواند در شرایط یكسان بازی كند. من به این ضعف واقف هستم و نمی‌توانم كاری بكنم.

برانكو افزود: معمولا وقتی یك تیم را خوب می‌شناسیم، احساس مسوولیت زیاد می‌شود و من تیم عمان را كاملا می‌شناختم، اما بازیكنان ما از عهده‌ی این مسوولیت برنیامدند.

ایوانكوویچ درباره‌ی شرایط یكنواخت اردو و عدم تنوع تصریح كرد: در این رابطه برنامه‌ای را پیش‌بینی كردیم و به همین منظور بازیكنان فردا برای خرید، اردو را ترك خواهند كرد؛ اما باید قبول كرد زمان زیادی برای تفریح نداریم و مسابقات پشت سر هم انجام می‌شود و تمام تلاشمان آمادگی بیشتر است.