تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتسال ایران با برتری برابر تیم چک پس از 16 سال موفق شد در بین هشت تیم برتر فوتسال جهان قرار گیرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتخار آفرینی فوتسال در برزیل

صعود به جمع 8 تیم پس از 16 سال

حسین شمس

تیم ملی فوتسال ایران با برتری برابر تیم چک پس از 16 سال موفق شد در بین هشت تیم برتر فوتسال جهان قرار گیرد.

به نقل از مهر، در روز پایانی مرحله مقدماتی رقابتهای فوتسال جام جهانی که در برزیل برگزار می شود، تیم ملی فوتسال کشورمان عصر روز پنجشنبه موفق شد با پیروزی 3 بر 2 برابر تیم فوتسال جمهوری چک به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله حذفی این رقابت ها راه پیدا کند.

در این دیدار علی حسن زاده(16و 39) و وحید شمسایی(30) برای تیم فوتسال کشورمان گلزنی کردند و یانوفسکی(27) و دلوهی(37) گل های تیم فوتسال چک را به ثمر رساندند.

شاگردان حسین شمس که سابقه کسب عنوان چهارمی در مسابقات جام جهانی را دارد، پس از 16 سال به جمع هشت تیم برتر دنیا راه یافتند.  تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات سال 1992 موفق به کسب مقام چهارم جهان شد.

ایران تاثیرگذارترین تیم جام جهانی

تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال ایران به عنوان تیمی که بیش از سایر تیم ها، علاقمندان به این رشته را در رقابت های جام جهانی 2008 تحت تاثیر قرار داده انتخاب شده است.

به نقل از فیفا، تیم فوتسال ایران روز پنج شنبه با برتری 3 بر 2 مقابل جمهوری چک، پس از 16 سال به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها راه پیدا کرد.

سایت فیفا از کاربران اینترنتی خود خواسته تاثیرگذارترین تیم این رقابت ها را انتخاب کنند که در این نظرسنجی، قهرمان بلامنازع آسیا، ایران، با اختلاف فاحشی نسبت به دیگر تیم ها، در صدر نظرسنجی ایستاده است.

تیم فوتسال ایران با 44/62 درصد آرا تا به حال در صدر این نظرسنجی قرار دارد و روسیه با 39/13 درصد در رده دوم ایستاده است. در نظرسنجی فیفا، تیم های آرژانتین، پاراگوئه و اوکراین به ترتیب با 17/12، 31/6 و 69/5 درصد در رده های سوم تا پنجم قرار دارند.

AFC: برتری فاحش ایران برابر چک

علی حسن زاده

پایگاه اینترنتی كنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی پیرامون دیدار تیم های فوتسال ایران و جمهوری چك، برتری ایران در این دیدار را فاحش خواند.

به نقل از ایسنا، این پایگاه در گزارش خود نوشت: این پیروزی به شاگردان حسین شمس كمك كرد تا با وجود 10 امتیاز تفاضل گل در كنار اسپانیا كه دو بار قهرمان جهان شده است، به عنوان تیم دوم این گروه راهی دور بعدی رقابت‌ها شوند. در دور دوم، قهرمان آسیا به مصاف تیم ملی برزیل می‌رود و این دو در روز 11 اكتبر با یكدیگر رقابت می‌كنند.

حسین شمس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در این باره گفت:«اكنون هدف ما راهیابی به مرحله‌ نیمه نهایی است. باید برابر برزیل بازی كنیم و این یك امر دشوار خواهد بود.»

ژاپن دیگر تیم آسیایی در حالی كه روز چهارشنبه باید برابر روسیه پیروز می شد، با شكست 9 بر یك برابر این تیم در گروه خود سوم شد و نتوانست به مرحله‌ بعدی رقابت‌ها راه پیدا كند. تیم چین هر چهار بازی خود را واگذار كرده و تایلند هم با یك پیروزی و سه شكست از دور رقابت‌ها كنار رفت.

تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال و "شمسایی"

وحید شمسایی

پایگاه اینترنتی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی با عنوان "ایران به جمع بزرگان پیوست" نوشت: « ایران به عنوان تیم آسیایی برای نخستین بار از سال 1992 تاكنون راهی دور دوم جام جهانی فوتسال شد.»

این پایگاه با اشاره به دیدار دو تیم ایران و جمهوری چك در رقابت های جام جهانی فوتسال 2008 برزیل، از این بازی به عنوان بازی بزرگ دیدارهای روز پنجشنبه یاد كرد.

پایگاه اینترنتی فیفا همچنین با تمجید از عملكرد وحید شمسایی نوشت:«كاپیتان ایران با هدایت و رهبری مثال زدنی خود نقش عمده ای در پیروزی حیاتی تیمش برابر جمهوری چك ایفا كرد. وی ضمن به ثمر رساندن یك گل به سود ایران، بارها مقابل دروازه حریف خطرساز شد و با تقویت خود، رقابت تیم آسیایی در جام جهانی برزیل 2008 را زنده نگه داشت.»

دیوید فریچ بازیكن تیم ملی فوتسال جمهوری چك نیز گفت: «بازی بسیار زیبایی برابر ایران بود. ما خوب كار كردیم اما امروز، روز ما نبود. به راحتی می توانستیم به مرحله بعدی راه پیدا كنیم.»