تبیان، دستیار زندگی
سونیل نارولا، رئیس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با علی‌اكبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش ويژه سازمان ملل متحد در كتابخانه ملي ايجاد مي‌شود

سونیل نارولا، رئیس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد،علی‌اكبر اشعری، رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

سونيل نارولا، رئيس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران  با علي‌اكبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور در اين ديدار، لزوم توجه به استفاده از ظرفيت نهادهاي بين‌المللي براي توسعه همگون در جهان را بسيار مهم دانست و افزود: ما آماده‌ايم دانش به‌دست آمده در عرصه علوم كتابداري و آرشيوي را با همكاري نهادهاي زير نظر سازمان ملل متحد در اختيار كشورهاي منطقه قرار دهيم كه تلاش براي تشكيل اتحاديه كتابخانه‌ها و آرشيوهاي ملي كشورهاي عضو اكو نمونه‌اي از آن‌ها است.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشورمان با اشاره به پروژه‌هاي در دست تهيه اين سازمان، طرح حافظه رقومي ملي را يكي از قدم‌هاي بزرگ در راه افزايش امكان بهره‌گيري از منابع علمي و فرهنگي كشورمان براي پژوهشگران در همه نقاط جهان دانست و افزود: ما آماده‌ايم منابع كتابخانه مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران را در چهارچوب اين برنامه رقومي بر روي كتابخانه ديجيتال خود قرار دهيم‌.

رييس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران نيز در اين ديدار تلاش‌هاي انجام شده براي گسترش اطلاع‌رساني منابع كتابخانه ملي ايران را بسيار خوب دانست و افزود: ما علاقه‌مند به استفاده از تجربيات شما در دفاتر سازمان ملل متحد در ايران و منطقه هستيم‌.

سونيل نارولا همچنين با اشاره به وظايف و فعاليت‌هاي مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، ارائه اسناد و كتاب هاي منتشر شده توسط سازمان ملل به پژوهشگران را يكي از مهمترين وظايف آن خواند و افزود: ما پيشنهاد مي‌كنيم در صورت موافقت كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و با توجه به مراجعه زياد محققان ايراني به اين كتابخانه بخش ويژه سازمان ملل متحد در كتابخانه ملي ايجاد شود.

در انتهاي اين ديدار مجموعه‌اي از انتشارات سازمان ملل متحد به كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران اهدا شد. پيش از اين ديدار رييس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و هيات همراه از بخش‌هاي مختلف كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران بازديد كردند