تبیان، دستیار زندگی
از وسایل بلند برای بلند نشان دادن اتاق استفاده کنید. حتی یک اتاق کوچک هم با سقفی بلند بزرگتر جلوه می‌دهد. اما اگر سقف اتاق شما از 8 فوت کمتر است با استفاده از وسایل بلند چشم ها را فریب دهید، هر چه عرض وسایل کمتر باشد بلندی آن بیشتر به چشم می‌آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم مشکل کمبود جا!

مبلمان

در مقاله ی پیش تحت عنوان خانم ها نگران کمبود جا نباشید! 7 راهکار برای خانه هایی با محدودیت فضا پیشنهاد شد و اینک 7 راهکار دیگر . با ما باشید .

1.استفاده از تمام فضاها:

می توانید برای قرار دادن وسایلتان از بالای قفسه ها هم کمک بگیرید. در بعضی از اتاق های کوچک برای نگهداری از بعضی لوازم به علت کمبود جا از بالای کمد استفاده شده است. یا میز ی در وسط اتاق، قرار می گیرد که هم از داخل آن

به عنوان صندوق استفاده می شود و هم از روی آن به عنوان میز.

2.ایجاد طبقه روی دیوار:

به علت کمبود جا در این اتاق، روی دیوار با استفاده از یک قرنیز، طبقه ای ایجاد شده است این حرکت وابسته به معماری، بسیار عالی است برای قرار گیری وسایل تزئینی. مشابه تصویر که برای قرار دادن قاب و شمعدان ها از آن استفاده شده است.

میز

3.خلاقیت در استفاده از فضا:

در این تصویر مشاهده می‌کنید که با استفاده از یک میز باریک چگونه از فضا استفاده شده است از زیر پنجره هم برای قرار گیری یک قفسه استفاده شده و همچنین از میزهای عسلی کوچک که در زیر هم قرار می‌گیرد برای پذیرایی استفاده می‌کنند.

فرش

4. بلند و باریک:

برای تفکیک کردن فضا از چندین فرش استفاده کنید. برای غلبه کردن بر یک اتاق نشیمن بلند و باریک و تفکیک آن به دو فضای نشستن به طور مشخص یک فرش با طرح گورخری قسمت بزرگی از اتاق را مهار کرده است. یک جفت صندلی راحتی چشم را به سمت پنجره جالبی که در انتهای اتاق است می‌کشاند.

کمد

5.سقف بلند:

از وسایل بلند برای بلند نشان دادن اتاق استفاده کنید. حتی یک اتاق کوچک هم با سقفی بلند بزرگتر جلوه می‌دهد. اما اگر سقف اتاق شما از 8 فوت کمتر است با استفاده از وسایل بلند چشم ها را فریب دهید، هر چه عرض وسایل کمتر باشد بلندی آن بیشتر به چشم می‌آید.

دکوراسیون

6.رنگ سفید:

یک اتاق کوچک با رنگ های سرد و آرام ظاهری بزرگتر می‌یابد. رنگهای روشن و سرد نور را منعکس می‌کنند و بدین وسیله یک فضای کوچک را بزرگتر جلوه می‌دهند. رنگ کردن کارهای چوبی و درها به رنگ دیوارها، کمک می‌کند که در ظاهر به چشم نیایند و اتاق را بزرگتر نشان دهند. در این اتاق از رنگ سفید استفاده شده است.

کفپوش

7.نشان دادن کف زمین:

کلید بیشینه سازی فضا در قرارگیری مبلمان و اثاثیه می‌باشد. بهترین انتخاب برای بزرگ جلوه دادن یک اتاق کف پوش چوبی پیوسته است که همه جا را فرا گرفته است. در این اتاق با قرار گیری زاویه دار کاناپه و صندلیها به جای قرار دادن آن ها به موازات دیوار، احساس جعبه ای اتاق از بین رفته است.

منبع :  برگرفته از سایت سیمرغ - باتلخیص

مقالات مرتبط :

نما سازی دیوارهای اتاق

از نشیمن چه استفاده‌هایی می‌کنید؟

ترکیب های ساده و زیبا

تغییر اندازه با تغییر رنگ

خانه ای با دو سبک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.