تبیان، دستیار زندگی
حداد عادل گفت: تصمیم دارم در آینده نزدیك و در فرصتی كه از كارهای اجرایی فارغ شدم، خاطرات و تجربیات دوره‌های مختلف زندگی ام را در قالب كتابی منتشر كنم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حداد عادل، خاطراتش را منتشر مي‌كند

حداد عادل، خاطراتش ، منتشر

حداد عادل گفت: تصميم دارم در آينده نزديك و در فرصتي كه از كارهاي اجرايي فارغ شدم، خاطرات و تجربيات دوره‌هاي مختلف زندگي ام را در قالب كتابي منتشر كنم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، غلامعلي حداد عادل در حال حاضر رياست كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و مشاور عالي مقام معظم رهبري را در وظايف اجرايي خود دارد.

وي يكي از بهترين سال‌هاي زندگي خود را دوران خدمت در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي وزارت آموزش وپرورش دانست و گفت: خيلي دوست دارم در اولين فرصت خاطرات شيرين فعاليت در اين سازمان را روي كاغذ بياورم.

كتاب فارسي دوره راهنمايي و تعليمات اجتماعي از جمله كتاب‌هايي است كه حداد عادل عضو گروه تاليف آن‌ها بوده و سال‌ها در مدارس تدريس شده‌است.

حدادعادل ریاست هفتمين مجلس شورای اسلامی ایران، عضويت مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی و شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در پرونده كاري خود دارد.

معاونت تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عضويت در شوراي سرپرستي صدا و سيما، مشاور وزير و معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش، مديريت عامل بنياد دائرة‌المعارف اسلامي، رياست فرهنگستان زبان و ادب فارسي و عضويت در هيأت علمي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران از ديگر سمت‌هاي وي بوده‌است.

حداد عادل پيش از اين نيز دومین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران بود. وي پيش از انقلاب اسلامي عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي شريف بوده‌است.

وي دارای مدرک كارشناسي فیزیک از دانشگاه تهران، كارشناسي ارشد فیزیک از دانشگاه شیراز، كارشناسي ارشد فلسفه از دانشگاه بهشتی‌(ملی سابق) و دکترای فلسفه است.

فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي، جدائي‌ها، درس‌هايي از قرآن(4 جلد)، دانشنامه جهان اسلام(‌جلد 2 ـ 3 ـ 4)، تمهيدات، نظريه معرفت در فلسفه كانت از ديگر تاليفات حدادعادل است. كتاب فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي به زبان‌هاي مختلف از جمله آذري ترجمه شده‌است