تبیان، دستیار زندگی
موسسه نشر شهر داستان واره‌هایی از زندگی شیخ رجبعلی نكوگویان را در كتابی با عنوان «یك شهر، یك خیاط» به قلم سمیرا اصلان‌پور منتشر كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

يك شهر، يك خياط

یك شهر، یك خیاط

موسسه نشر شهر داستان واره‌هايي از زندگي شيخ رجبعلي نكوگويان را در كتابي با عنوان «يك شهر، يك خياط» به قلم سميرا اصلان‌پور منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين مجموعه به بيان بخشي از خاطرات شيخ رجبعلي‌خياط پرداخته و داستان‌هايي را از ديد افراد گوناگون روايت كرده كه برخي‌ از اين روايات مربوط به زمان‌ بعد از رحلت شيخ است.

كتاب حاضر با هدف ارائه الگويي براي زندگي سالم و اخلاقي در جامعه اخلاق‌گرا، شيوه زندگي شيخ رجبعلي خياط را عنوان كرده‌است.

اين اثر از بيست داستان با عناويني چون؛ راز پنهان، مجوز ورود، شيرين و فرهاد، شيريني كرمانشاهي، آيينه و انار، مشتري‌هاي خدا، روح حرم، زنگ ساعت، حسرت، صبرو قهوه تشكيل شده‌است.

در بخشي از مقدمه اين اثر آمده‌است: شيخ رجبعلي خياط راه محبت خدا را محبت به خلق خدا و مردم‌(به ويژه انسان‌هاي گرفتار مي‌دانست و هنگامي كه يكي از دوستان شيخ از وي درخواست نصيحتي مي‌كند كه به درد دنيا و آخرت او بخورد، شيخ تأكيد مي‌كند: «خدمت به خلق! خدمت به مردم!»

اين نوشتار بر مبناي كتاب‌هاي «كيمياي محبت» از محمد محمدي‌ري‌شهري و «مقام عشق» به رشته تحرير در آمده‌است.

كتاب «يك شهر، يك خياط» در 96 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهاي 12000 ريال به بازار نشر عرضه شده‌است.