تبیان، دستیار زندگی
اوی باید از زمین اخراج می شدند رحمان دلاور" داور بحرینی نسبت به تیم ما بسیار با محبت بود چرا كه اگر می خواست قانون را بطور دقیق به اجرا درآورد ، باید سه بازیكن تیم ما را با كارت قرمز جریمه می كرد. محمد فنایی كارشناس و دا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد فنایی:

نصرتی، رضایی و بداوی باید از زمین اخراج می شدند


رحمان دلاور" داور بحرینی نسبت به تیم ما بسیار با محبت بود چرا كه اگر می خواست قانون را بطور دقیق به اجرا درآورد ، باید سه بازیكن تیم ما را با كارت قرمز جریمه می كرد.

محمد فنایی كارشناس و داور پیشكسوت فوتبال با بیان این مطلب افزود : در صحنه ای كه موجب درگیری دو بازیكن تیم ما شد به دلیل رفتار ناشایست از سوی هر دو بازیكن و اقدام به حركت فیزیكی می توانست با كارت قرمز هر دو بازیكن تیم ما را از زمین اخراج كند . چنین حركاتی حتی اگر نسبت به بازیكن همدسته صورت بگیرد حكم حركت ناشایست را دارد و مستحق كارت قرمز است.

فنایی در مورد خطای محمد نصرتی بر روی بازیكن عمانی گفت : در این صحنه نصرتی به عمد با پا روی كمر بازیكن عمانی رفت و تصور می كنم داور این صحنه را ندید وگرنه این حركت نصرتی هم بدون تردید كارت قرمز داشت.

كارشناس داوری همچنین تصریح كرد : در یك مورد هم رحمان رضایی مهاجم تیم عمان را در حالیكه می توانست با دروازه بان در حالت تك به تك قرار بگیرد پشت محوطه جریمه متوقف كرد كه این صحنه هم می توانست كارت قرمز داشته باشد ، چون یك موقعیت مسلم گل از حریف گرفته شد كه با خوش شانسی ما داور بحرینی به دادن كارت زرد اكتفا كرد.

دكتر سیار: باید رضایی، بداوی و نصرتی محروم شوند


تیم داوری بازی ایران و عمان عملكرد قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشتند و بسیار ضعیف عمل كردند.

دكتر پرویز سیار كارشناس داوری فوتبال كشورمان اظهار داشت: در دقیقه نه بازی، آرش برهانی در میانه میدان پیراهن بازیكن عمان را گرفت كه این خطا یك كارت زرد را دربر داشت، اما داور بحرینی مسابقه فقط خطا اعلام كرد و برهانی را جریمه نكرد.

در دقیقه 32 كه گل اول عمان به‌ثمر رسید، خیلی‌ها اعتقاد داشتند كه دو بازیكن عمان در آفساید قرار دارند.

تصاویر آهسته‌ای كه پیرامون این صحنه پخش شد نمی‌تواند به‌درستی این موضوع را ثابت كند.

اگر بازیكنی كه ابتدا صاحب توپ شد و سپس پاس گل داد موقعیت آفساید نباشد گل كاملاً صحیح است در غیر این صورت داور باید گل را مردود اعلام می‌كرد.

در دقیقه 45 نیز، بازیكن عمان كه قصد پرتاب اوت را داشت ثانیه‌هایی از وقت بازی را تلف كرد كه به‌درستی از سوی داور با یك كارت زرد جریمه شد.

سیار در ادامه افزود: در نیمه دوم شاهد اتفاقات ناخوشایندی بودیم كه شكل و شمایل بازی را بسیار زشت كرد.

راجع به صحنه درگیری رحمان رضایی با علی بداوی باید بگویم كه رحمان در ابتدا با لحنی خشمگین اعتراض خود را به بداوی وارد كرد كه این مسائل در فوتبال امری طبیعی به‌شمار می‌رود.

اما بداوی با یك حركت زشت و ناپسند با دست به سینه رحمان زد و این حركت باعث شد كه درگیری شدت بگیرد.

شاید داور این صحنه را ندیده باشد، چرا كه این دو بازیكن به‌دلیل انجام حركات غیرورزشی باید از زمین اخراج می‌شدند.

مسؤولان كنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت بازبینی فیلم این دیدار باید رضایی و بداوی را محروم كنند.

در دقیقه شصت و دو بازی نیز در كنار خط طولی زمین، علی كریمی و محمد نصرتی با یك بازیكن از تیم عمان بر سر تصاحب توپ درگیر شدند كه بازیكن قرمزپوش تعادل خود را از دست داد و زمین خورد.

در این صحنه علی كریمی از روی بازیكن عمان پرید تا به او برخورد نكند، اما محمد نصرتی با یك حركت كاملاً ناجوانمردانه و زشت پای خود را به انتهای ستون فقرات بازیكن عمانی كوبید كه این خطا از چشم داور دور ماند.

اگر داور این صحنه را می‌دید باید به‌طور حتم نصرتی را از زمین اخراج می‌كرد.

البته مسؤولان كنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانند پس از بازدید دوباره فیلم او را محروم كنند. سیار در پایان تصریح كرد: با توجه به این كه داور بازی ایرانی‌الاصل بود نباید او را برای قضاوت این بازی انتخاب می‌كردند.

ضمن این كه كمك داوران این دیدار به‌هیچ‌ عنوان با داور مسابقه هماهنگ نبودند. متأسفانه خارق بوزو رئیس كمیته داوران آسیا در این زمینه نسنجیده عمل كرد.

ممیز و رودنیل:

نصرتی، بداوی و رضایی باید اخراج می‌شدند

رحمان رضایی، محمد نصرتی و علی بداوی باید اخراج می‌شدند.

مصطفی ممیز و نوذر رودنیل كارشناسان داوری فوتبال ایران با تاكید بر قضاوت نه چندان خوب «رحمان دلاور»، اظهار كردند: داور بحرینی اشتباهات زیادی داشت و بر این اساس، نصرتی به دلیل حركت خشن خود روی بازیكن عمانی و علی بداوی و رحمان رضایی نیز به دلیل برخورد ناشایست و غیر ورزشی خود مستحق اخراج بودند.

در ادامه مصطفی ممیز با اشاره به قضاوت نه چندان خوب «دلاور»، خاطرنشان كرد: قطعا كمیته‌ی انضباطی كنفدراسیون فوتبال آسیا از اشتباهات انجام شده در این بازی نخواهد گذشت و این كمیته می‌تواند با بازبینی مجدد فیلم بازی، بازیكنان خاطی را جریمه كند.

نظری: داوری به نفع ایران بود


منوچهر نظری رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد نحوه قضاوت دیدار تیم‌ملی كشورمان برابر عمان گفت: داوری حرف نداشت و به‌سوت ایران سوت زد.

داور به ‌راحتی می‌ توانست دو بازیكن كشورمان را كه در زمین مسابقه با هم دعوا كردند را اخراج كند، اما چنین نكرد.

آن برخورد زننده و شدید می‌توانست با از دست دادن دو بازیكن مواجه شود چرا كه در خارج از جریان بازی روی داد، اما داور اغماض كرد كه به سود تیم ما بود.

وی در ادامه افزود: در صحنه‌ای كه محمد نصرتی پا روی كمر بازیكن عمانی گذاشت، می‌توانست برخورد شدیدی را در پی داشته باشد، اما داور این صحنه را ندید و در واقع او در این برخوردها به ما ارفاق داد.

گل اول هم صحیح بود چرا كه بازیكن سمت چپ در هنگام زدن ضربه در موقعیت آفساید نبود.

دومین پاس هم در شرایطی داده شد كه او جلوتر از بازیكنان دیگر بود و كمك داور در این صحنه واكنش بسیار خوبی از خود نشان داد.