تبیان، دستیار زندگی
به اعتقاد غلط وهابیان علاقه به اهل بیت شرک است، در حالی که ائمه شفاعت کنندگان ما در درگاه خداوند هستند. آیا بوسیدن حجرالاسود شرک است؟ آیا شرک در یک جا سنّت است و در جایی دیگر حرام؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مكارم

سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع

آیة الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) بدست سلفی‌های متعصب، تاریخچه‌ای از عملکرد غیر انسانی گروهی از افراد ناآگاه و از خدا بی خبر فرمودند:

در سال 1344 قمری گروهی از وهابیان مدینه را تسخیر کرده و کشت و کشتار به راه انداختند. مبنای آنان تخریب بود و قبلا هم مکرراً هم تخریب کرده بودند اما نه به آن اندازه.

قبور امام حسن، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(علیهم السلام) را تخریب کردند، به هیچ یک از قبور ائمه رحم نکردند و قبر مالک در بقیع را هم تخریب کردند، فقط قبر پیامبر باقی ماند. تندروان وهابی از همان اوایل قصد تخریب داشتند ولی به دلیل ترس از روبرویی با تمام مسلمانان از این کار منصرف شدند.

ایشان در ادامه فرمودند: به اعتقاد غلط وهابیان علاقه به اهل بیت شرک است، در حالی که ائمه شفاعت کنندگان ما در درگاه خداوند هستند. آیا بوسیدن حجرالاسود شرک است؟ آیا شرک در یک جا سنّت است و در جایی دیگر حرام؟

معظم له با بیان اینکه اخیراً یکی از ائمه جماعات با تقبیح تبلیغ و اعزام چهار هزار نفر از جوانان وهابی برای حرکات انتحاری در عراق این امر را حرام دانسته، آن را نشانگر آگاه شدن آنان از این مسأله دانستند و فرمودند: هیچ خانواده عراقی نیست که شهیدی از دست نداده باشد، چگونه اسلام را با کشتارهای بی رحمانه توجیه می‌کنند.

به اعتقاد غلط وهابیان علاقه به اهل بیت شرک است، در حالی که ائمه شفاعت کنندگان ما در درگاه خداوند هستند. آیا بوسیدن حجرالاسود شرک است؟ آیا شرک در یک جا سنّت است و در جایی دیگر حرام؟

معظم له در توصیه به مسؤولین سعودی فرمودند: توصیه ما به مسؤولین سعودی این است که به کمک گروهی از وهابیون آگاه شده، باید جلوی تندروی‌ها گرفته شود، چرا بذر عداوت بین مسلمانان پاشیده شود، و اسرائیل و آمریکا هر کاری که دوست دارند انجام دهند؟ دنیا متوجه ظلم اسرائیل وآمریکا شده است.

معظم له افزودند: مسلمانان نباید با حرکات و الفاظ و تعبیرات غلوآمیز بهانه به دست دشمنان سلفی بدهند، امیدواریم با بیداری مسلمانان و دولت سعودی هر چه زودتر قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) بازسازی شود.

ایشان در ادامه افزودند: گاهی مشاهده می‌شود که مجالس ائمه(علیهم السلام) تبدیل به مجالس آلوده به گناه شده، طلاب، خطبا و مداحان محترم نباید مجالس را به افراطی‌ها و افراد ناآگاه بسپارند که باعث سوء استفاده دشمنان گردد.

معظم له در پایان فرمودند: بنده از جمعی از مداحان عزیزی که از اشعار متین و حساب شده‌ای استفاده می‌کنند، تشکر می‌کنم و آنها بدانند که این اشعار زیبا باعث آبروی اسلام است و در مقابل دشمنان این اشعار مؤثر بوده است و امیدوارم که همیشه این مسائل را رعایت نمایند.

جمعه 4 آبان ماه سال 1386

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.