تبیان، دستیار زندگی
ورد قدرت تیم ملی عمان هشدار داده بودم سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان گفت : قبلا درمورد عمان هشدار داده بودم كه مقابل این تیم بازی سختی پیش رو داریم و دیدید كه من درست پیش بینی كرده بودم. برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو در كنفرانس خبری: قبلا در مورد قدرت تیم ملی عمان هشدار داده بودم


سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان گفت : قبلا درمورد عمان هشدار داده بودم كه مقابل این تیم بازی سختی پیش رو داریم و دیدید كه من درست پیش بینی كرده بودم.

برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان  كه در كنفرانس خبری پس از بازی سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : عمان مقابل ژاپن نشان داد كه تیم قدرتمندی است و نباید این تیم را حریف آسانی تلقی كرد . شما دیدید كه بازیكنان عمان تا چه اندازه سرعتی ، جنگنده و خطرناك بودند و ما نمی توانستیم به راحتی این تیم را تحت فشار قرار دهیم.

برانكو افزود : من جا دارد از بازیكنانم كه با صبوری و امیدواری بازی كردند تشكر كنم  كه با وجودی كه دو گل از حریف عقب بودند توانستند بازی را به تساوی بكشند . وقتی شما از چنین بازیكنانی برخوردارید شانس هم به سراغ شما خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی در مورد ضعف خط دفاعی و دریافت دو گل در این دیدار تصریح كرد : زمانی كه تیمی برای گل زدن حمله می كند احتمال اینكه در ضد حملات غافلگیر شود وجود دارد . البته من اعتقاد دارم گل اول عمانی ها در شرایط آفساید به ثمر رسید و باعث شد سیستم تیم ما بهم بریزد و ما برای جبران این گل با ریسك بیشتری بازی كنیم كه همین شرایط عمانی ها را صاحب موقعیت های بیشتری كرد.

وی در مورد تعویض آرش برهانی و یحیی گل محمدی در این دیدار یادآور شد : برهانی برای اولین بار است كه در چنین تورنمنت هایی به میدان می رود و بسیار سخت است كه در چنین بازیهای سنگینی بدرخشد . من قصد داشتم با حركات سرعتی برهانی از فضاهایی كه ایجاد می شود استفاده كنم كه او در حد توان خود برای تیم تلاش كرد . در مورد تعویض گل محمدی هم قصد داشتم تا چهره هجومی تری به تیم بدهم و یحیی كه دوندگی بسیاری داشت و خسته به نظر می رسید را به همین دلیل تعویض كردم.

برانكو در پاسخ به این سئوال كه آیا تعویض بداوی ارتباطی هم با درگیری او و رحمان رضایی داشت گفت : بله یكی از دلایل تعویض بداوی همین درگیری بود.

وی درباره اینكه آیا چنین صحنه هایی باعث از بین رفتن روح بازی جوانمردانه در تیم ایران نخواهد شد تاكید كرد : تیم ما با روحیه پیروزی حركت می كند و شاید دریافت دو گل كمی بازیكنان ما را عصبی كرده بود كه امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی افزود : برخی از بازیكنان تیم ما را نفرات تیم امید ایران تشكیل می دهند كه به تازگی به تیم بزرگسالان ملحق شدند و برای اینكه در تركیب تیم جا بیفتند نیاز دارند تا در تورنمنت ها و بازیهای زیادی حضور پیدا كنند.

برانكو در مورد وقت كشی بازیكنان عمان بویژه در نیمه دوم یادآور شد : ما می دانستیم كه عمان از این حربه به بهترین شكل استفاده خواهد كرد و این نكته را به بازیكنان گوشزد كرده بودیم تا اجازه ندهند عمانی ها زمان مفید بازی را از بین ببرند . بهرحال این موضوعی است كه بیشتر باید برای داور مسابقه حائز اهمیت باشد هرچند تیم ما دروقتهای اضافه موفق شد گل تساوی را وارد دروازه عمان كند.

وی ادامه داد: احتمال دارد، بازیكنان در شرایطی از حالت طبیعی خود خارج شده باشند؛ باید این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. فردا صبح زمان این كار فرا خواهد رسید و تا آن موقع، در مورد اخراج و یا عدم اخراج این بازیكنان تصمیم‌گیری می‌كنیم.

میلان ماچالا در كنفرانس خبری؛

تجربه راز موفقیت ایران بود


میلان ماچالا، سرمربی چك تبار تیم ملی عمان از تساوی دو بر دو مردانش برابر ایران راضی است.

ماچالا پس از پایان دیدار عمان و ایران در كنفرانس خبری، گفت: « تیم ما بسیار جوان است. در نیمه‌ی نخست عملكرد بهتری نسبت به ایران داشتیم. در نیمه‌ی دوم حریف از دو موقعیت خود، به گل رسید. دیدار برابر عمان موقعیت خوبی را در ا ختیار ما قرارداد، تا خودمان را به فوتبال آسیا نشان دهیم.»

سرمربی عمان از این كه مردانش پس از به ثمر رساندن دو گل برابر ایران دست از مبارزه كشیدند، ناراحت است: « پس از برتری دو بر صفر، عملكرد جالبی نداشتیم و فرصت‌های بسیار حساسی را از دست دادیم. این یك ماراتن حقیقی بود. از حمایت هواداران چینی سپاسگزارم. اكنون باید به آینده اندیشید.»

ماچالا درباره‌ی گل مشكوك نخست تیمش گفت: « شاید آن گل آفساید بود، من نمی‌توانم در این باره اظهارنظر كنم. این كار وظیفه‌ی داور است.»

مربی سرشناس عمان تجربه را راز موفقیت ایران در این دیدار می‌داند. او در این باره گفت:« هر دیدار شرایط خاص خود را دارد. ایران گروه باتجربه‌تری بود. این عامل اساسی در دیدارهای سرنوشت ساز است.»

ماچالا در پاسخ خبرنگاری كه در مورد داور عرب این دیدار پرسیده بود گفت:« این مشكل من نیست كه داور عرب بود. ازAFC سوال كنید.»