تبیان، دستیار زندگی
ترجمه قرآن کریم براساس تفسیر المیزان همراه با شرح و توضیح توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترجمه قرآن براساس تفسير الميزان در قم منتشر شد

ترجمه قرآن ،براساس تفسیر المیزان ،قم

ترجمه قرآن کريم براساس تفسير الميزان همراه با شرح و توضيح توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و با همکاري نشر معارف نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري منتشر شد.

به گزارش ايرنا ، مسوول مرکز فرهنگ و معارف قرآن در اين زمينه گفت: نياز به تفسيري مختصر از قرآن وارايه معارف آن به زبان فارسي که همه اقشار جامعه توان و فرصت بهره مندي ازآن را داشته باشند، از اهداف اين کار بوده است.

حجت الاسلام محمد صادق يوسفي مقدم افزود: دراين ترجمه کوشش شده تا به گونه اي خاص مفاهيم و برداشت هاي تفسيري علامه طباطبايي دراختيار عموم پارسي زبانان قرار گيرد.

وي بااشاره به اينکه محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن پس از تحقيق، ترجمه و تفسير را در دو بخش معاني آيات ، شرحها و نکته ها به سامان رساندند خاطرنشان کرد: دربخش نخست ترجمه آيات آميخته با تفسير الميزان ارايه شده است.

وي هدف ازاين بخش را بيان معاني آيات به گونه اي روشن و رسا خواند و گفت: دراين ترجمه مفهوم و مقصود آيه براي خوانندگان آشکار مي باشد.

يوسفي مقدم يادآور شد: در بخش دوم حقايق و معارف الهي در اصول ، فروع ، عقايد و اخلاق ، تاريخ و مانند آن که علامه طباطبايي به مناسبت آيات قرآني درالميزان مطرح کرده اند، تلخيص و به زبان پارسي برگردان شده است.

وي گفت: اين اثر در دو قطع جيبي و رحلي چاپ که در چاپ جيبي براي سهولت خوانندگان تنها به ترجمه بسنده شده و توضيحات روايي و ساير نکته ها دراين چاپ حذف