تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی برابر ازبکستان به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان ایران مقتدارنه صعود کردند

نوجوانان ایران

تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی برابر ازبکستان به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا راه یافت.

به نقل از مهر، عصر روز دوشنبه و در دومین دیدار از روز سوم مرحله گروهی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم فوتبال نوجوانان ایران موفق شد در حساسترین دیدار گروه A با نتیجه 2 بر یک تیم ازبکستان -میزبان مسابقات- را شکست داده و  مقتدارنه جواز حضور در مرحله بعدی این مسابقات را بدست آورد.

در این دیدار که از گروه A این مسابقات و در ورزشگاه پاختاکور تاشکند و با حضور بیش از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، مهرداد یگانه (27) و  کاوه رضایی(54) برای تیم ایران گلزنی کردند و محیی الدینف(79) تنها گل ازبکستان را به ثمر رساند.

ضمن اینکه در دقیقه 42 بازی کمک داور مسابقه گل اکبرجان بحرالدینف کاپیتان ازبکستان را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. همچنین در دقیقه 69 ضربه پیام صادقیان کاپیتان تیم فوتبال نوجوانان ایران به تیر دروازه ازبکستان برخورد کرد.

کاوه رضایی

در جریان این مسابقه حساس و سرنوشت ساز بحرالدینوف و خاشیموف از ازبکستان و ایمان شیرازی، محسن طالبات و حسین قربانی از تیم ایران با کارت زرد داور مسابقه مواجه شدند.

در دیگر دیدار این گروه دوشنبه شب تیم فوتبال نوجوانان بحرین با نتیجه سه بر صفر از سد سنگاپور گذشت. در این مسابقه سلمان احمد صالح(41)، السید سعید(67) و ضیا سلیمان(75) برای بحرین گلزنی کردند.

با این پیروزی شاگردان علی دوستی 6 امتیازی شدند و با توجه به اینکه تیم های ازبکستان و بحرین در دیدار آخر باید برابر هم به میدان بروند، صعود تیم ایران به مرحله بعدی این رقابت های قطعی شد.

این برای نخستین بار در چند سال گذشته است که یک تیم ایرانی موفق می شود، برابر حریف ازبکستانی اش در این کشور پیروز شود. پیش از این تیم های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و سایپا در ازبکستان برابر حریفان خود از این کشور تن شکست داده بودند.