تبیان، دستیار زندگی
ال جهان؛ تمام ایران در انتظار كاپیتان با گذشت بیش از یك هفته از آغاز سیزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال قهرمانی جام ملتهای آسیا در شهر چونگ چینگ چین، كماكان تیم ملی ایران بیشترین اخبار رسانه‌های محلی را به خود اختصاص داده است و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی دایی در صدر گلزنان تمام ادوار فوتبال جهان؛

تمام ایران در انتظار كاپیتان


با گذشت بیش از یك هفته از آغاز سیزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال قهرمانی جام ملتهای آسیا در شهر چونگ چینگ چین، كماكان تیم ملی ایران بیشترین اخبار رسانه‌های محلی را به خود اختصاص داده است و بازیكنانی مانند علی دایی، مهدی مهدوی كیا، علی كریمی و ... مركز توجه گزارشگران و خبرنگاران حاضر در محل مسابقات هستند.

دینك مك كورماك، یكی از تحلیلگران سرشناس فوتبال آسیا در بررسی بازی علی دایی و قرارداشتن این بازیكن در صدر گلزنان تمام ادوار گذشته فوتبال جهان می‌گوید: علی دایی، مهاجم افسانه‌ای فوتبال ایران، اولین بازیكنی در فوتبال جهان است كه در مرز به ثمر رساندن یكصد گل ملی قرار دارد. وی در مسابقات جام ملت‌ها نقشی اساسی در كسب چهارمین قهرمانی ایران ایفا خواهد كرد. دایی با 95 گل در 125 بازی ملی بازیكنانی مانند په‌له، میشل پلاتینی و فرانس پوشكاش را پشت سر گذاشت.

علی دایی در این خصوص می‌گوید: همیشه گفته‌ام كه مهمترین مساله برای من ثبت ركورد نیست و تنها پیروزی تیم ملی مد نظرم است. البته تمام تلاش خود را برای پیروزی ایران انجام خواهم داد، چه گل بزنم و یا زمینه‌ی گلزنی را برای سایرین فراهم كنم.

این بازیكن 35 ساله هنوز هیچ چیز را از قبل تضمین نمی‌كند: به نظر من با بهترین تیم ممكن تایلند بازی كردیم اما به پیروزی مطمئن بودم.

دایی در مسابقات سال 96 و 2000 لبنان حضور داشت و این بار نیز قصد تكرار افتخارات گذشته را دارد. وی در مسابقات غرب آسیا نیز پنج گل برای ایران به ثمر رسانده است و عنوان بهترین گلزن سومین دوره لیگ برتر ایران را كسب كرد، وی گفت : فكر می‌كنم فصل خوبی را در پیروزی داشتم، گرچه در ایران پنجم شدیم. من 16 گل را در لیگ به ثمر رساندم، این در حالی است كه به دلیل آسیب دیدگی حتی چند مسابقه نیمكت نشین بودم.

دایی در پایان، مسابقه برابر ژاپن را بسیار دشوار قلمداد می‌كند: بازی بسیار سختی را مقابل ژاپن خواهیم داشت؛ این بازی یكی از بهترین مسابقات این جام خواهد بود. ما برای قهرمانی به چین آمده‌ایم و حریف هرگز تفاوتی برای ما ندارد.