تبیان، دستیار زندگی
«اژدهاک» عنوان یکی از جدیدترین تولیدات اداره کل تولید پویانمایی است كه بر اساس كتاب شاهنامه تولید می شود. این فیلم تلویزیونی با مدت زمان هفتاد دقیقه، به کارگردانی «امیر کساوندی» و تهیه کنندگی مرکز صبا در مرحله صداگذاری قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اژدهاک» با رجوع به شاهنامه ساخته شد

اژدهاک ، اقتباس، شاهنامه

«اژدهاک» عنوان يکي از جديدترين توليدات اداره کل تولید پویانمایی است كه بر اساس كتاب شاهنامه توليد مي شود. اين فيلم تلويزيوني با مدت زمان هفتاد دقيقه، به کارگرداني «امير کساوندي» و تهيه کنندگي مرکز صبا در مرحله صداگذاري قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،تکنيک اين برنامه سه بعدي کامپيوتري است که در حال حاضر ساخت موسيقي و افکت آن در حال اتمام و کار آماده دوبله است.

دوبله اين کار نيز به عهده «شوکت حجت» و آهنگسازي آن نيز بر عهده «پيمان آزادي» است.

«امير کساوندي» در مورد زمان توليد اين فيلم بلند تلويزيوني گفت: پيش توليد و توليد اين برنامه طي هيجده ماه و با کمک يک تيم بيست و پنج نفره از همکاران به پايان رسيد.

درخلاصه داستان فيلم «اژدهاك» آمده است: نيروي پليدي که مدتها در سياره كيهان اسير بوده است، آزاد مي شود و با قدرت خود زندگي مردمان سياره را به خطر مي اندازد. عده اي از مردم با اين هيولاي به مبارزه برمي خيزند و پيرمردي دانا آنها را در اين جنگ هدايت مي کند.

اكثر شخصيت هاي اصلي اين فيلم از جمله (هومن) پسر هامان يکي از فرماندهان سياره كيهان برگرفته شده از شاهنامه هستند.

داستان فيلم «اژدهاك» اقتباسي به روز شده از کتاب شاهنامه است.

اين داستان با نگاهي به افسانه کهن اژي دهاک و باتوجه به نياز بصري و موضوعي امروز نوجوانان تغيير يافته تا بتواند پيام افسانه را دارا باشد و هم به لحاظ تکنيک براي مخاطب نوجوان جذاب باشد.

نويسنده فيلمنامه اين فيلم «سعيد شاپوري» و «امير کساوندي» بوده اند