تبیان، دستیار زندگی
تیم والیبال بانوان نوجوان ایرن روز سه شنبه عازم فیلیپین می شود تا نخستین تجربه آسیایی خود را در مانیل کسب کند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین حضور بانوان والیبالیست در آسیا

فدراسیون والیبال به دنبال توسعه ورزش بانوان

تیم والیبال بانوان نوجوان ایرن روز سه شنبه عازم فیلیپین می شود تا نخستین تجربه آسیایی خود را در مانیل کسب کند.

به نقل از مهر، کمتر از دو سال از موافقت کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) با حضور محجبه بانوان ایران در میادین مختلف قاره‌ای می گذرد. در این مدت فدراسیون والیبال با اعزام تیم ملی بزرگسالان و تیم باشگاهی ذوب آهن به مسابقات تایلند و ویتنام  راه را برای آسیایی شدن بانوان والیبالیست کشور باز کرد اما این برای نخستین بار است که تیم بانوان نوجوان راهی مسابقات برون مرزی می‌شود.

کمتر از شش ماه از تشکیل نخستین تیم تاریخ والیبال بانوان در رده سنی نوجوانان می گذرد. 12 بازیکنی که برای شکل‌گیری ترکیب این تیم گلچین شده‌اند از میان 120 بازیکنی انتخاب شدند که از 17 فروردین ماه و به دنبال یک فراخوان عمومی و نه حضور شایسته دررقابت‌های باشگاهی برای ملی‌پوش شدن استارت زدند.

تهران و بابلسر تنها میزبانان دختران والیبالیست طی 11 مرحله اردوی تدارکاتی بودند و این درحالیست که سفر به ترکیه، قزاقستان، بندرعباس و کیش در برنامه آماده‌سازی این بازیکنان گنجانده شده بود اما هریک بنا به دلایلی لغو شد.

درهر حال شاگردان میترا شعبانیان که با شجاعت تمام هدایت تیمی صفر کیلومتر را بر عهده گرفت با تکیه به معدود دیدارهای تدارکاتی که انجام داده‌اند، بامداد فردا تهران را به مقصد مانیل ترک می کنند تا اولین حضور درتورنمنتی بین المللی آنهم از نوع آسیایی را تجربه کنند.

فدراسیون والیبال به دنبال توسعه ورزش بانوان

با این وجود دختران والیبالیست ایران به منظور نمایش منش اسلامی زنان کشورمان با پوشش اسلامی به فیلیپین می روند و با همین پوشش هم مقابل حریفان‌شان که فقط برای‌ آنها نام آشنا هستند، صف آرایی می کنند.

زهرا ابراهیمی، رویا محمودی و مینا روستا (سرعتی‌زن)، سمیه سپهوند، فرانک بابلیان، مهسا کدخدا، مهسا صابری، ندا چملانیان و سحر جباری (قدرتی‌زن)، شبنم علیخانی و ویدا شیخ مظفری (پاسور) و نگار کیانی (لیبرو) نفراتی هستند که در روز نخست هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا استراحت می کنند و سپس با دیدار مقابل تایلند نخستین حضور خود و تیم نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی را به ثبت می‌رسانند. این بازیکنان در دومین دیدار آسیایی خود باید مقابل کره جنوبی، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به میدان روند.

گروه‌بندی تیم‌های شرکت کننده در هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی بانوان نوجوان آسیا و برنامه کامل دیدارهای مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: فیلیپین، سوریه و استرالیا

گروه B: ژاپن، هند و اندونزی

گروه C: ایران، تایلند و کره جنوبی

گروه D: قزاقستان، چین و چین تایپه

فدراسیون والیبال به دنبال توسعه ورزش بانوان

جمعه - 19/7/87

* سوریه - استرالیا (گروه A)

* هند - اندونزی (گروهB)

* تایلند - کره جنوبی (گروه C)

* چین - چین تایپه (گروه D)

شنبه - 20/7/87

* فیلیپین - سوریه (گروه A)

* ژاپن - هند (گروهB)

* ایران - تایلند (گروه C)

* قزاقستان - چین (گروه D)

یکشنبه -21/7/87

* استرالیا - فیلیپین (گروه A)

* اندونزی - ژاپن (گروهB)

* کره جنوبی - تایلند (گروه C)

* چین تایپه - قزاقستان (گروه D)

هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی بانوان نوجوان آسیا از 19 مهرماه در فیلیپین آغازمی شود و تا 29 مهرماه در مانیل ادامه خواهد داشت.

نسرین خزانی (مربی)، فرزانه حاتمی (بدنساز) و سارا جمهوری (فیزیوتراپ) در کنار میترا شعبانیان (سرمربی) هدایت تیم والیبال بانوان ایران را بر عهده خواهند داشت ضمن اینکه ایرج مظفری و علی طلوع کیان نیز به عنوان مربی و آنالیزور آنها در این امر یاری می کنند. هاجر نجاتی زاده (نایب رئیس فدراسیون والیبال درامور بانوان) و مژگان کلمبی پور داور بین المللی کشورمان هم به عنوان داور همراه تیم والیبال بانوان نوجوان عازم فیلیپین می شوند.