تبیان، دستیار زندگی
؛ ایران قهرمان شد تیم ملی تكواندوی ایران، در اولین دوره‌ی مسابقات جام ستارگان جهان به میزبانی دبی با كسب دو مدال طلا و دو برنز، به مقام اول دست یافت. در روز پایانی این مسابقات، علی كریمی صابر در وزن 68- كیلوگرم در بازی اول خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات جام ستارگان تكواندوی جهان؛

ایران قهرمان شد

تیم ملی تكواندوی ایران، در اولین دوره‌ی مسابقات جام ستارگان جهان به میزبانی دبی با كسب دو مدال طلا و دو برنز، به مقام اول دست یافت.

در روز پایانی این مسابقات، علی كریمی صابر در وزن 68- كیلوگرم در بازی اول خود، تكواندوكاری از امارات را با نتیجه‌ی 8 بر 4 شكست داد، در ادامه حریف خود از تركیه را با نتیجه‌ی 7 بر 6 و رقیب مصری را 3 بر 1 مغلوب كرد. در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه‌ی 8 بر 2 تكواندوكاری از عراق را شكست داد و راهی فینال این وزن شد تا با پشت سر گذاشتن نماینده‌ی مراكش با نتیجه‌ی 14 بر 13، طلای وزن 68- كیلوگرم را از آن خود كند. در این وزن عراق و امارات مشتركا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در وزن 80+ كیلوگرم، مرتضی رستمی رقبای خود از كویت و مصر را با نتایج 7 بر صفر و 10 بر 1 شكست داد و در دیدار نیمه نهایی با نتیجه‌ی 3 بر 4 مغلوب حریف خود از كره‌ی جنوبی شد و به مقام سوم رسید. در این وزن كره‌ی جنوبی اول شد، مراكش به مقام دوم رسید و تكواندوكاران ایران و كره‌ی جنوبی، به طور مشترك در جایگاه سوم قرار گرفتند.

گفتنی است، در پایان این مسابقات كه در چهار وزن المپیك برگزار شد، تیم ملی تكواندوی ایران با كسب دو مدال طلا و دو برنز اول شد، كره جنوبی با دو مدال طلا و یك برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید و مراكش با دو مدال نقره و یك برنز به مقام سوم دست یافت. تیم مصر نیز با كسب یك مدال نقره و یك برنز به عنوان تیم چهارم شناخته شد.

در پایان اولین دوره‌ی مسابقات تكواندوی جام ستارگان جهان، بهزاد خداداد ملی پوش وزن 58- كیلوگرم، از سوی كمیته‌ی برگزاری مسابقات به عنوان فنی‌ترین بازیكن شناخته شد.