تبیان، دستیار زندگی
شخصیت پلنگ صورتی به سفارش بلیك ادواردز كارگردان یك فیلم سینمایی به همین نام توسط فریستس فرلنگ، انیماتور معروف دیزنی خلق شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلنگ صورتی

پلنگ صورتی

شخصیت پلنگ صورتی به سفارش بلیك ادواردز كارگردان یك فیلم سینمایی به همین نام توسط فریستس فرلنگ، انیماتور معروف دیزنی خلق شد. تیتراژ انیمیشن فیلم آنقدر محبوب شد كه تهیه كننده را تشویق كرد تا یك مجموعة انیمیشن بر اساس همین شخصیت خلق كند و همینطور موسیقی محشر هنری مانچینی، آن را جاودانه كرد. طنز خاص هر قسمت كه از نام عجیب آن شروع میشد كنایه ها و اشارات زیادی به حوادث تاریخی، وضعیتهای اجتماعی، فقر و سینما داشت.

شاید پلنگ صورتی حتی قبل از استن لورل و اولیورهاردی نگاه به دوربین و رو به مخاطب را كشف كرده بود و استفاده میكرد. كاری كه بعدها مهران مدیری با آن بسیار محبوب شد

سبك آبستره و مینی مالیستی انیمیشن و نقاشیهای دو بعدی و ساده، این مجموعه را یك مجموعة كاملا روشنفكری كرده بود لبخند بزنید، بگید صورتی! یا تبریك میگم بچه صورتیه!

وارد كردن این رنگ به تمام دنیای این مجموعه بوده است. شاید پلنگ صورتی حتی قبل از استن لورل و اولیورهاردی نگاه به دوربین و رو به مخاطب را كشف كرده بود و استفاده میكرد. كاری كه بعدها مهران مدیری با آن بسیار محبوب شد.

شما عزیزان می تونید تیتراژ این کارتون خاطره انگیز رو دانلود کنید.

برگرفته از: ویژه نامه روزنامه همشهری

نوشته: احسان بیكایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.