تبیان، دستیار زندگی
د خود را از دست داد كره جنوبی 2 گلها: لی دونگ كوك (40)، آن جونگ هوان(91) اخراج: جای ـ هونگ (56) امارات صفر كره جنوبی از سد امارات عبور كرد. این پیروزی، كره را به صعود از گروه بی جام ملت‌های آسیا امیدوار كرد. اردن رقیب جدی مرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی هوشمندانه‌ی كره جنوبی

امارات امید خود را از دست داد

كره جنوبی 2

گلها: لی دونگ كوك (40)، آن جونگ هوان(91)

اخراج: جای ـ هونگ (56)

امارات صفر

كره جنوبی از سد امارات عبور كرد.

این پیروزی، كره را به صعود از گروه بی جام ملت‌های آسیا امیدوار كرد. اردن رقیب جدی مردان «جوبونفرر» هم در دیدار برابر كویت پیروز شد. دیدارهای روز پایانی این گروه بسیار سرنوشت ساز خواهند بود. اما در این دیدار، مربیان هلندی دو تیم، بیشتر به نفوذ از گوشه‌های میدان می‌اندیشیدند. كره در حملات، هوشیارتر و دقیق‌تر بود و یارانش حرفه‌ای بودن خود را با گل‌های نیمه اول و دوم نشان دادند.

امارات با اخراج «جای هونگ» هم نتوانست راهی به دروازه حریف قدرتمند خود پیدا كند. گرچه دوبار از روی ضربه‌ی ایستگاهی، آن‌ها بسیار به گل نزدیك شده بودند. با این نتیجه امارات شانس بسیار اندكی برای صعود خواهد داشت.

اردن تا دقیقه 90 جنگید

اردن 2

گلها: سعید (89)، زبون (90)

كویت صفر

اخراج : فیصل ابراهیم (58)

داور : لو جون از چین

در دومین دور از مرحله‌ی گروهی سیزدهمین دوره‌ی جام ملتهای فوتبال آسیا در گروهB تیم اردن، مقابل تیم كویت به پیروزی رسید.

در این دیدار، تیم اردن با ارایه‌ی یك بازی برتر مزد حملات خود را در واپسین دقایق نیمه‌ی دوم این دیدار گرفت و با گلهای دقایق 89 و 90 «سعید» و «زبون» برتری خود را نسبت به حریف، نشان داد.

با این پیروزی تیم ملی فوتبال اردن با 4 امتیاز تا این مرحله‌ی كار، در صدر گروه دوم رقابتها قرار دارد. این در حالی است ‌كه تیم كویت، در نخستین دیدار خود با نتیجه‌ی 3 بر یك، تیم امارات را از پیش رو برداشت و اردن نیز مقابل كره‌ی جنوبی، به تساوی بدون گل رسیده بود.

پیروزی پرگل برابر اندونزی

میزبان رقابت‌ها را بار دیگر برای صعود امیدوار كرد

چین: 5

گل‌ها: جیای (25)، هایدونگ (40)، كارتیكو 51 (گل به خودی)، جیایی (66) و ایی (80)

اندونزی: صفر

اخراج: الكساندر پولالو (29)

چینی‌ها ناكامی دیدار نخست جام ملت‌های آسیا را با پیروزی پرگل برابر اندونزی پاسخ دادند.

اكنون آری‌هان و مردانش با پیروزی پرگل 5 بر صفر و با توجه به تساوی بحرین و قطر، برای صعود از مرحله‌ی مقدماتی بسیار امیدوار شده‌اند.

این در حالی است كه پس از تساوی در دیدار نخست، انتقادهای فراوانی از چین و سرمربی سرشناس آن شده بود اما این گروه با ارایه‌ی بازی سراسر هجومی، نگاه و نظر كارشناسان را تغییر داد.

اكنون چین بار دیگر یكی از شانس‌های بزرگ قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست.

توقف تیم ملی فوتبال قطر برابر بحرین

اخراج تروسیه هم نتیجه نداد

قطر 1

گل: وسام رزق (59، پنالتی)

بحرین 1

گل: هابیل (90)

داور: كامیزاوا تورو از ژاپن

اخطارها: ناصر (65) و موسوی (58) از بحرین ـ ریزیك (18)، فتح (11) و برهان (84) از قطر

بهترین بازیكن: وسام رزق (قطر)

تیم ملی فوتبال قطر با نتیجه‌ی یك بر یك برابر بحرین متوقف شد، تا از شانس بسیار كمی برای صعود برخوردار باشد.

به چین، تیم ملی فوتبال قطر در دومین دیدار خود از گروهA جام ملت‌های آسیا مقابل بحرین قرار گرفت، كه نیمه‌ی اول این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت.

قطری‌ها كه پس از شكست برابر اندونزی، فیلیپ تروسیه را اخراج كرده بودند، در دقیقه‌ی 59 نیمه‌ی دوم توسط رزق از روی نقطه‌ی پنالتی به گل رسیدند تا بدون تروسیه، یك پیروزی شیرین را تجربه كنند.

این برتری علی‌رغم حملات پراكنده‌ی بحرینی‌ها و ضدحملات قطر تا دقایق پایانی بازی ادامه داشت. اما هابیل از بحرین در دقیقه‌ی 90، بازی را به تساوی كشاند تا امید قطری‌ها برای صعود بسیار كمرنگ شود.

با انجام این بازی بحرین 2 امتیازی شد و پس از اندونزی در رده‌ی دوم قرار گرفت و قطر تنها با 1 امتیاز در قعر جدول گروهA جای گرفت.

عراق در دیداری پر گل از تركمنستان پیش افتاد

عراق 3

گلها،محمد (12)، فرهان (80) و مونیر (88)

تركمنستان 2

گلها: بهرامف (14) و كولیوف (85)

تیم ملی عراق در ششمین روز مسابقات جام ملت‌های آسیا، با نتیجه 3 بر 2 توانست از سد تیم تركمنستان عبور كند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به چین، تیم ملی عراق در ادامه سیزدهمین دوره‌ی مسابقات جام ملت‌های آسیا توانست از گروهC این مسابقات، تیم ملی تركمنستان را با حساب 3 بر 2 شكست دهد. این در حالی است كه تیم عراق در اولین دیدار خود برابر ازبكستان با حساب یك بر صفر شكست خورده بود.

ژاپن اولین دیدارش را با پیروزی پشت سر گذاشت

ژاپن 1

گل‌: شون‌سوكی ناكاماروا در دقیقه‌ی 33

عمان 0

داور:مارك شیلد از استرالیا

در چهارمین روز از سیزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، تیم ژاپن با نتیجه یك بر صفر از سد عمان گذشت.

«شون‌سوكی ناكاماروا» در دقیقه‌ی 33 تك گل تیم ژاپن را وارد دروازه‌ی عمان كرد تا با این پیروزی در صدر جدول این گروه قرار گیرد.

در نیمه دوم این دیدار نیز توپی از خط دروازه‌ی حریفان نگذشت و علیرغم تلاش عمان‌ی‌ها و تعویضهای این تیم بازی با برتری تیم ژاپن به پایان رسید.

«مارك شیلد» در این دیدار به «ماكوت تاناكا» و «الساندرو سانتوز» از ژاپن و «سعید الشون» از عمان كارت زرد داد.

نتیجه‌ی دیدار دو تیم ژاپن و عمان، كه اولین دیدار از گروهD این رقابتها است، برای تیم ملی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است كه با برتری تثبیت شده‌ی ژاپن، ملی پوشان ایرانی باید با هوشیاری بیشتری به بازی بپردازند تا با عقب نیفتان از حریفان، بعنوان اولین تیم این گروه به دور بعدی مسابقات صعود كنند.