تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا مقابل تیم بحرین به پیروزی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برتری ارزشمند ایران برابر بحرین

کاوه رضایی

تیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا مقابل تیم بحرین به پیروزی ارزشمندی دست یافت.

به نقل از مهر، در آخرین دیدار از نخستین روز مرحله گروهی رقابت های فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا تیم فوتبال نوجوانان ایران با نتیجه 2 بر صفر از سد بحرین گذشت تا سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را به خود اختصاص داده و راه صعود خود به مرحله دوم این رقابت ها را هموارتر کند. در این دیدار که در ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند برگزار شد، پیام صادقیان(72) و کاوه رضایی(83) گل های تیم فوتبال نوجوانان ایران را به ثمر رساندند.

این دو تیم پیش از این در مرحله گروهی مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که در آن دیدار نوجوانان ایران با نتیجه 7 بر صفر و با گل های کاوه رضایی (47 و33، 15)، مهرداد یگانه (22)، ایمان شیرازی (60)، پیام صادقیانی (71) و علی گودرزی (80) برابر بحرین پیروز شده بود.

سنگاپور و عربستان میزبانان نوجوانان و جوانان آسیا

شاگردان دوستی که در گروه A این مسابقات با تیم های بحرین، ازبکستان و سنگاپور همگروه هستند، روز دوشنبه و در دومین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف ازبکستان میزبان مسابقات می روند که با توجه به ضعف مشهود تیم نوجوانان سنگاپور(سومین حریف ایران در این رقابتها) مطمئنا این دیدار حکم مسابقه سرگروهی را برای هر دو تیم خواهد داشت.

از سوی دیگر در نخستین دیدار این گروه که بازی افتتاحیه مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا محسوب می شد، تیم فوتبال ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر از سد سنگاپور گذشت. عبدومطلب عبدلایف(10- پنالتی و86)، الکساندر گالیف(81 و 89) و ماکسیم اوتکین(23 و 2+90) و گاپاروف(20) گل های تیم ازبکستان را در این دیدار به ثمر رساندند.

در حال حاضر تیم های ازبکستان و ایران با 3 امتیاز و به دلیل تفاضل گل رده های اول و دوم گروه A را به خود اختصاص داده اند. تیم های بحرین و سنگاپور هم بدون امتیاز در رده های بعدی این گروه قرار دارند.

مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا از 13 تا 28 مهرماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار می شود که 4 تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات جام جهانی 2009 نیجریه را بدست می آورند.