تبیان، دستیار زندگی
«حسین ترابی» با اشاره به اتمام نگارش نیمی از فیلمنامه «آخرین سلطان»، گفت: این اثر را با رجوع به آثار مكتوب تاریخی و در گونه طنز در دست نگارش دارم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسين ترابي» خبر داد:

نگارش فيلمنامه«آخرين سلطان» به نيمه رسيد

حسین ترابی» خبر داد:  نگارش فیلمنامه«آخرین سلطان» به نیمه رسید

«حسين ترابي» با اشاره به اتمام نگارش نيمي از فيلمنامه «آخرين سلطان»، گفت: اين اثر را با رجوع به آثار مكتوب تاريخي و در گونه طنز در دست نگارش دارم.

«حسين ترابي» نويسنده و كارگردان پيشكسوت سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين فيلمنامه كه از درونمايه طنز برخوردار است، داستان خلع سلطنت محمدعلي شاه قاجار و اخراج وي از ايران و برگزيدن احمد ميرزا پسر بزرگش به سلطنت را روايت مي كند.

اين فيلمنامه نويس پيشكسوت تصريح كرد: فيلمنامه «آخرين سلطان» همچنين با تحقيقات گسترده و رجوع به كتاب هاي متعددي با موضوع تاريخ، حوادث تاريخي ديگر را كه در دوران پادشاهي احمد ميرزا رخ مي دهد تا زماني كه طومار سلطنت قاجار در هم پيچيده مي شود را در برمي گيرد.

ترابي با اشاره به نگارش فيلمنامه «آخرين سلطان» و علت پرداختن به موضوعي درباره اواخر سلسله قاجار، گفت: تحقيق درباره زبان تاريخي آن دوره و همچنين پرداختن به مسائل سياسي، اجتماعي جامعه آن زمان از علل نگارش اين كار بوده است.

«حسين ترابي» پيش از اين نگارش فيلمنامه «مدائن سبعه» را به پايان برده است و علاوه بر آن مسؤوليت مشاوره نگارش رمان «فارابي» نوشته «شروين وكيلي» را نيز به عهده داشته است.

اين رمان با نگاهي به زندگي ابونصر فارابي، فيلسوف بزرگ ايراني در سيما فيلم به نگارش رسيده و چندي قبل، نسخه نهايي رمان نيز تحويل اين مركز شده است.