تبیان، دستیار زندگی
رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار حسین كاظمی، آرش برهانی و علیرضا نیكبخت واحدی به این كمیته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احضار برهانی و نیكبخت به كمیته انضباطی

داربی، برهانی، کمیل

رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار حسین كاظمی، آرش برهانی و علیرضا نیكبخت واحدی به این كمیته برای ارائه توضیحاتی در ارتباط با عملكردشان در داربی شصت و پنجم خبر داد. وی هم‌چنین احتمال داد پس از بازبینی فیلم بازی "امیر قلعه‌نویی" نیز به كمیته انضباطی فراخوانده شود.

مجتبی شریفی در گفتگو با ایسنا در خصوص مشکلات داربی 65 گفت: این مسابقه نسبت به داربی های گذشته شرایط بهتری داشت. این نظر جمیع مسئولان است كه این شهرآورد نسبت به قبلی‌ها بهتر بوده اما، متاسفانه باز هم مسائلی بوده كه باید آنها پیگیری شود.

وی ادامه داد: من در این بازی به عنوان یك تماشاگر همه جای استادیوم را گشتم و به نكات جالبی دست پیدا كردم. مهمترین قضیه لیدرهای تیم‌ها هستند. من فكر می‌كنم اگر بتوانیم لیدرها را آرام كنیم و آموزش مناسبی به آنها بدهیم و آنها طبق آموزش ما عمل كنند، شرایط بهتری در استادیوم‌ها خواهیم داشت.

تماشاگران پرسپولیس

رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اكنون ما چیزی كه در استادیوم‌ها شاهد هستیم وجود تعداد زیادی لیدر جوان است كه بدون هیچ پروایی هر شعاری را مطرح می‌كنند و جوانان دیگر هم با نگاه كردن به لیدرها به تكرار شعارها می‌پردازند. متاسفانه فحاشی در میان لیدرها و برخی تماشاگران عادت شده و باید این عادت را از بین ببریم.

وی درمورد شكسته شدن صندلی‌ها از سوی تماشاگران خاطرنشان كرد: صحنه بسیار زشتی كه من در ورزشگاه دیدم، شكسته شدن صندلی‌ها بود كه در این مورد دو عقیده دارم. اول اینكه نباید به خاطر 300 یا 400 نفر كه صندلی‌ها را می‌شكنند 100 هزار نفر جمعیت را از حضور در ورزشگاه محروم كنیم اما، برای حل این مشكل راهكارهایی وجود دارد. نخستین مساله این است كه ما باید هرچه سریع‌تر صندلی‌های شماره‌دار و فروش اینترنتی بلیت‌ها را در دستور كار قرار دهیم برای این موضوع هم به زودی نشستی را با معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی و مدیر ورزشگاه آزادی برگزار می‌كنیم كه هرچه سریع‌تر بتوانیم صندلی‌ها را شماره‌دار كنیم. در این صورت اگر صندلی شكسته شود، نام فرد مشخص می‌شود و ما می‌توانیم آن فرد را از حضور در ورزشگاه محروم كنیم.

داربی، نیکبخت

شریفی درمورد لیدرهای تیم‌های فوتبال تاکید کرد: ما در نخستین قدم مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و لیدرهای تیم‌ها را به صورت جداگانه به كمیته انضباطی دعوت می‌كنیم تا بتوانیم كم كم مشكلات را برطرف كنیم. با وضعیتی كه اكنون وجود دارد، كمیته انضباطی فقط حالت انفعالی باید داشته باشد. ما باید كار بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم در آینده شهرآوردهای بهتری را داشته باشیم. فكر می‌كنم تاكنون بر روی این مسائل كار نكرده‌ایم. من متاسفم از این موضوع؛ اما، باید از این پس مسائل آموزشی بهتری را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم.

وی در مورد بازیكنان و مربیان خاطی داربی كه به كمیته انضباطی دعوت می‌شوند، افزود: پس از ارائه گزارش ناظران ما از حسین كاظمی و آرش برهانی از تیم استقلال و علیرضا نیكبخت واحدی از پرسپولیس برای حضور در نشست كمیته انضباطی دعوت خواهیم كرد. این نشست طی چند روز آینده برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: احتمالا پس از بازبینی فیلم دیدار استقلال و پرسپولیس از امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال هم برای پاره‌ای از توضیحات درمورد اعتراضاتش به داور مسابقه دعوت خواهیم كرد.