تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان برای نخستین بار از 16 مهر ماه جاری میزبان کلاس داوری بین المللی شیرجه در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابین هود به تهران می آید

شنا کردن در استخر

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان برای نخستین بار از 16 مهر ماه جاری میزبان کلاس داوری بین المللی شیرجه در سطح قاره آسیا خواهد بود.

به نقل از مهر، کلاس داوری شیرجه ( FINA diving judges school ) آسیا از سوی فدراسیون جهانی شنا در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود. طبق قانون جهانی فینا ، تنها داورانی در فهرست فدراسیون جهانی جهت قضاوت در مسابقات بین المللی قرار می گیرند که این کلاس را گذرانده باشند ( این قانون در حال حاضر در رشته واترپلو اجرا می شود).

کار تدریس کلاس فوق الذکر را دو مدرس از نیوزلند و آلمان بر عهده دارند: رابین هود مدرس داوری فینا از کشور نیوزلند و هانس پیتربورک مدرس فینا از آلمان به مدت 3 روز داوران آسیایی را تحت آموزش های تئوری و عملی قرار خواهند داد.

شنا

جهت شرکت در کلاس 3 روزه داوری شیرجه، 28 داور از چهار کشور ایران، عمان، قطر و سریلانکا دعوت به عمل آمده است. 19 داور شیرجه از ایرن هم جهت شرکت در کلاس بین المللی داوری شیرجه دعوت شده اند که اسامی آنها بدین شرح است: رضا اعظمی، حسین جعفری راد، غلامرضا خانلری، محمد علی حسینی، حسین حیدر پور، امید حدیقی، مهرداد هجیر، مصطفی ابودردا، فرشید نجفی، یحیی موسی، غلامرضا خبیری نژاد، علی مجزا، حمید ساریخانی، محمد داودی، فرشید حسینی و بانوان داور: سودابه خانقلی، مهرنوش یادگاری، مهسا کشمیری و افسانه تیموری

کلاس داوری شیرجه از 16 لغایت 18 مهر ماه سال جاری به مدت 3 روز در قالب کلاس های تئوری و عملی در محل استخر مجموعه ورزشی آزادی برپا می شود.

خاطر نشان می شود پیش از این یک بار کلینیک داخلی داوری شیرجه در کشورمان با حضور رابین هود مدرس نیوزلندی فینا برگزار شده است.