تبیان، دستیار زندگی
3 گلها: رضا عنایتی (70)، جواد نكونام (79) و علی دایی (86 پنالتی) تایلند صفر داور: محمد كوسا از سوریه اخطارها: آرش برهانی ازایران بهترین بازیكن: مهدی مهدوی‌كیا نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران، در جریان مسابقات فوتبال جام مل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی ایران با قدرت آغاز كرد


ایران 3

گلها:

رضا عنایتی (70)، جواد نكونام (79) و علی دایی (86 پنالتی)تایلند صفر

داور:

محمد كوسا از سوریهاخطارها: آرش برهانی ازایران

بهترین بازیكن:

مهدی مهدوی‌كیا

نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران، در جریان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا با پیروزی پر گل سه بر صفر، مقابل تیم ملی تایلند، به اتمام رسید.

دو تیم فوتبال ایران و تایلند در گروه دی مسابقات، عصر چهارشنبه به مصاف یكدیگر رفتند؛ نیمه‌ی نخست این دیدار در حالی به پایان رسید، كه هیچ‌ كدام از این دو تیم، موفق به گشودن دروازه‌های یكدیگر نشدند.

اما در نیمه‌ی دوم این دیدار، تیم فوتبال ایران با تركیب میرزاپور، نصرتی، گل‌محمدی، رضایی، مهدوی‌كیا، نكونام، برهانی، كعبی، بداوی، كریمی و دایی، همانند نیمه‌ی نخست دیدار به میدان آمد و حملات خود را به روی دروازه‌ی تیم تایلند از سر گرفت.

به طوری كه تا گذشت 25 دقیقه از نیمه‌ی دوم این دیدار، تیم ایران نتوانسته بود به گل دست یابد، در یك حركت انفجاری علی كریمی و دریبل مدافعین حریف در منطقه‌ی جریمه‌ی تیم تایلند، توپ رو به عقبی را برای رضا عنایتی ارسال كرد و وی نیز با یك ضربه‌ی بقل پا در دقیقه‌ی 70 ،نخستین گل تیم ایران را وارد دروازه‌ی حریف كرد؛

تا در ادامه‌ی كار، بازی روان‌تری را از خود نشان دهد. از این دقیقه به بعد، تیم ایران با روحیه‌ی بیشتر، حملات پردامنه‌ی خود را به روی دروازه‌ی تایلند ادامه داد تا در دقیقه 79با ارسال ضربه‌ی كاشته مهدی مهدوی‌كیا و ضربه‌ی سر جواد نكونام برای دومین بار دروازه‌ی تایلند فرو بریزد .

هم‌چنین در دقیقه‌ی 86 این دیدار، علی كریمی با خطای مدافعین در داخل محوطه‌ی جریمه سرنگون شد و داور دیدار، نقطه‌ی پنالتی را نشان داد كه ضربه‌ی پنالتی را علی دایی به سومین گل ایران تبدیل كرد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید، تا تیم ایران با اقتدار در نخستین دیدار خود به برتری دست یابد.