تبیان، دستیار زندگی
مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا از امروز با برگزاری 4 دیدار در ازبکستان آغاز می شود، مسابقاتی که حکم صعود......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان فوتبال در اندیشه جام جهانی

قهرمان مقتدرانه نوجوانان در روسیه

مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا از امروز با برگزاری 4 دیدار در ازبکستان آغاز می شود، مسابقاتی که حکم صعود به جام جهانی نوجوانان را دارد.

به نقل از مهر، در این رقابت ها 16 تیم حضور دارند که در 4 گروه مقدماتی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که در نخستین گام تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با تیم بحرین دیدار خواهد کرد.

نوجوانان کشورمان که در گروه اول این مسابقات با تیم های بحرین، ازبکستان و سنگاپورهمگروه است، در حالی امروز مقابل بحرین صف آرایی خواهد کرد که در مرحله مقدماتی مسابقات نوجوانان آسیا در تهران موفق شد تیم بحرین را با شکست سنگین 7 بر صفر پشت سر بگذارد و این پشتوانه روحی ارزشمند، نوجوانان کشورمان را برای تکرار پیروزی مقابل بحرین بسیار  امیدوار کرده است.

تیم نوجوانان کشورمان با برنامه ریزی بلند مدت فدراسیون فوتبال از اسفندماه گذشته اردوهای آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی کاملی را برای حضور قدرتمند در این مسابقات پشت سر گذاشته و انتظار می رود نوجوانان کشورمان در این رقابت ها با ارائه نمایشی از توانایی های فوتبال ایران بتوانند بار دیگر در جمع تیم های برتر آسیا خودنمایی کنند.

مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا که حکم مسابقات انتخابی جام جهانی را نیز دارد و 4 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در جام جهانی 2009 نیجریه  را به دست خواهند آورد، مهم ترین رویداد قاره در این رده سنی به شمار می رود که تمام بزرگان آسیا در آن حضور دارند و تیم نوجوانان کشورمان با هدایت مربی سازنده و خوش سابقه ای چون علی دوستی بسیار امیدوار است تا جواز صعود به جام جهانی را بدست آورد.

نوجوانان ایران هرچند به دلیل همگروهی با بحرین و ازبکستان میزبان مسابقات ، در گروه سختی قرار گرفته اند ولی به نظر می رسد تیم کشورمان در صورت صعود از گروه، راه همواری برای صعود تا مرحله نیمه نهایی و حتی نهایی این مسابقات پیش رو دارد و با توجه به آمادگی فنی و شرایط روحی بالای تیم نوجوانان می توان بار دیگر به درخشش این تیم در سطح آسیا امیدوار بود.

صعود نوجوانان به نیمه نهایی

برنامه روز اول مسابقات نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

شنبه 13/7/87

گروه A:

سنگاپور - ازبکستان

ایران - بحرین( ساعت 20 به وقت محلی)

گروه B:

سوریه - اندونزی

کره جنوبی - هند

برنامه سایر دیدارهای تیم فوتبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی این رقابت ها به شرح زیر است:

دوشنبه 15/7/87

ازبکستان - ایران(ساعت 16 به وقت محلی)

بحرین - سنگاپور(ساعت 20 به وقت محلی)

چهارشنبه 17/7/87

ایران - سنگاپور(ساعت 15 به وقت محلی)

ازبکستان - بحرین(ساعت 19 به وقت محلی)

گروه بندی بازیهای زیر 16 سال آسیا 2008  به شرح زیر است :

گروهA : ایران، سنگاپور، ازبکستان و  بحرین

گروه B : سوریه، کره جنوبی، هند و اندونزی

گروه C : چین، عربستان، استرالیا و  ترکمنستان

گروه D : ژاپن، یمن، امارات و  مالزی

مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا از 13 تا 28 مهرماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار می شود .