تبیان، دستیار زندگی
هواداران پرسپولیس این روزها بیشتر از هر زمان دیگرى دلشان براى بازى هاى محسن خلیلى تنگ شده. حال محسن روبه.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلیلى: بازی می کردم، گل می زدم

محسن خلیلی

هواداران پرسپولیس این روزها بیشتر از هر زمان دیگرى دلشان براى بازى هاى محسن خلیلى تنگ شده. حال محسن روبه بهبودى است و تا چند ماه آینده هواداران مى توانند او را دوباره پا به توپ ببینند.

در این دربى اما گلزن رفت و برگشت دربى هاى سال گذشته پرسپولیس مثل یك هوادار روى سكو مى نشیند و تیم مورد علاقه اش را تشویق مى كند. حالا این گلزن مى تواند هیجان هاى بى اندازه هواداران را در دربى احساس كند.

صحبت های تنها گلزن پرسپولیس در دو دیدار رفت و برگشت داربی فصل گذشته را در زیر می خوانید:

* یك راست برویم سر دربى. خیلى ها مى گویند مثل بقیه بازى ها است.

شاید ۳ امتیاز دربى فرقى نداشته باشد اما نمى شود از حساسیت هاى این بازى خاص چشم پوشى كرد.

* نمى شد این حساسیت وجود نداشت؟

آن وقت دربى، دربى نبود و جذابیتى نداشت. كرى خوانى ها، هیاهو ى هواداران و حال و هواى دربى واقعا لذت بخش است. خیلى ها لیگ را فقط به عشق دربى نگاه مى كنند.

* اولین بارى كه در دربى كرى خوانى كردى كى بود؟

دقیقا یادم نیست. آن زمان مدرسه مى رفتیم و براى بچه محل ها كرى خوانى مى كردیم جداً حال و هواى این بازى با همه بازى ها فرق مى كند.

محسن خلیلی

* فكر مى كردى یك روز خودت با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال گلزنى كنى؟

به تنها چیزى كه فكر نمى كردم همین بود. من عاشق پرسپولیس بودم اما هیچ وقت فكر نمى كردم یك روز مى توانم با پیراهن تیم محبوبم به رقیب دیرینه اش گل بزنم.

* اولین بارى كه حساسیت این بازى را براى پرسپولیس درك كردى كى بود؟

درست همان روزى كه به پرسپولیس آمدم متوجه این حساسیت ویژه شدم. از همان روز اول همه هواداران در مورد دربى با من صحبت مى كردند و از من مى خواستند تا در این بازى گلزنى كنم. واقعا برایشان مهم است.

* قبول دارى دیگر دربى ها مثل گذشته حساسیت ندارد؟

این بازى همیشه حساس است اما یك زمان این دو تیم فقط تیم هاى قدرتمند لیگ بودند و زمانى كه به هم مى رسیدند زیباترین بازى را مى شد تماشا كرد. شاید به دلیل قوىتر شدن سایر تیم ها كمى از حساسیتهاى داربی كم شده باشد.

* دلت نمى خواهد جلوى هافبك ها خوب این فصل پرسپولیس بازى کنی؟

خط هافبك پرسپولیس رویایى است و آرزوى هر مهاجمى است كه بتواند با چنین هافبك هایى بازى كند. اگر در زمین بودم مطمئنا مى توانستم راحت تر گل بزنم. ان شاءا... بازى برگشت ثابت مى كنم كار با این هافبك ها چقدر آسان تر است.

محسن خلیلی

* زمانى كه مصدوم شدى اصلا به دربى فكر كردى؟

بیشترین دغدغه من در آن روزهاى اول، فوتبالم بود. تمام ذهنم متمركز روزى عمل پایم بود. اما دوست داشتم چنین اتفاقى نمى افتاد و من مى توانستم آمار گل هایم را مقابل استقلال افزایش دهم.

* اگر در زمین بودى و گلزنى مى كردى به نظرت پاس گل را از چه كسى دریافت مى كردى ؟

پاس گل را از على كریمى دریافت مى كردم. كریمى استاد پاس هاى «تودر» است مطمئنا با یك پاس تودر كه از على كریمى مى گرفتم دروازه استقلال را باز مى كردم.

* چرا على كریمى نسبت به خیلى هاى دیگر تفاوت دارد؟

على كریمى براى هر تیمى اعتبار خاصى مى آورد. او نشان داده كه همیشه یكى از بهترین ها بوده است. على كریمى مثل خیلى از هافبك هاى دیگر حرص گل زدن ندارد او فقط به فكر تغذیه مهاجمان است. او واقعا در زمین غیرقابل پیش بینى است. كریمى مى تواند در یك لحظه تمام معادلات بازى را عوض كند.

* با كدام یكى از استقلالى ها رفاقت داشته اى؟

با خیلى از استقلالى ها سلام و علیك داشتم و دارم اما رابطه ام با سیدمهدى رحمتى و منصوریان خوب است و با هم رفت و آمد هم داریم.

* تا به حال شده براى هم كرى بخوانید به شكلى كه مشكلى به وجود بیاید؟

كرى تا دلتان بخواهد براى هم مى خواندیم اما هیچ وقت این مسأله باعث نشده كدورتى پیش بیاید.

* نتیجه این دربى را چه پیش بینى مى كنى؟

استقلال هر چندتا بزند ما دو تا بیشتر مى زنیم.