تبیان، دستیار زندگی
نایب رییس والیبال بانوان از نامشخص بودن وضعیت لیگ بانوان خبر داد و گفت: هر تیمی مقام نیاورد منحل می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام نیاوردن یعنی مرگ والیبال زنان

فدراسیون والیبال به دنبال توسعه ورزش بانوان

نایب رییس والیبال بانوان از نامشخص بودن وضعیت لیگ بانوان خبر داد و گفت: هر تیمی که مقام نیاورد منحل می شود.

هاجر نجاتی‌زاده در گفتگو با ایسنا، عمده‌ترین مشكل تیم ‌های بانوان را نداشتن اسپانسر خواند و گفت: متاسفانه، ملاك تیم‌داری در بخش بانوان، مقام‌آوری است. تیم پتروشیمی تهران و پردیس قزوین هنوز وضعیت خودشان را در لیگ امسال اعلام نكردند. تیم جوان فولاد مباركه، علی‌رغم صعود در لیگ برتر منحل شد. از "ساكت" گله‌مندیم چرا كه این تیم را تنبیه كرده است! اگر این تیم حمایت می‌شد؛ قطعا می‌توانست در لیگ مقام بیاورد. نمی‌دانم چرا باشگاه‌ها به این ذهنیت نرسیدند كه همه تیم‌ها كه نمی‌توانند همزمان مقام بیاورند.

وی در پاسخ به این پرسش كه فدراسیون برای جلوگیری از انحلال تیم‌ها چه برنامه‌هایی دارد؟ تصریح كرد: فدراسیون تا حد امكان با باشگاه‌ها رایزنی می‌كند. وقتی مدیرعامل باشگاه هدف از تیم‌داری را مقام‌آوری عنوان می‌كند و می‌گوید چون سكو نگرفتیم، دیگر هزینه نمی‌كنیم، فدراسیون چه كاری می‌تواند انجام دهد؟! در تلاش هستیم باشگاه‌هایی كه تیم مردان دارند، در بخش بانون نیز فعال شوند.

فدراسیون والیبال به دنبال توسعه ورزش بانوان

نایب رییس والیبال بانوان به تصمیم‌گیری جدی سازمان تربیت بدنی در این راستا تاكید كرد و به ایسنا گفت: سازمان باید فرهنگ‌سازی كند. باید یك گروه كارشناسی در ارتباط با برگزاری لیگ بانوان با پوشش تصمیم‌گیری كند. چرا نباید تیم‌های استقلال و پرسپولیس در بخش زنان فعال شوند؟! چرا تیم پگاه ارومیه كه در والیبال مردان سرمایه‌گذاری كرده در بخش زنان حضور ندارند؟ قطعا سازمان تربیت بدنی می‌تواند به عنوان یك دستورالعمل با نظر یك گروه كارشناسی فعالیت كند.

وی درباره آخرین وضعیت حضور تیم‌ها در لیگ والیبال اظهار كرد: مسابقات با حضور 12 تیم برپا می شود و هر تیمی كه منحل شود،‌ جایگزینی از تیم‌های لیگ دسته اول خواهد داشت. البته به اسپانسرها حق می‌دهیم. آنها هزینه می‌كنند تا به چه برسند؟ در سازمان لیگ پیشنهاد دادم كه با مدیران عامل باشگاه‌ها صحبت شود و در صورت توافق، زنان در لیگ با پوشش بازی كنند تا جذب اسپانسر شود. متاسفانه، باشگاه‌ها به تصور اینكه كارایی تیم‌شان پایین می‌آید و از مقام آوری دور می‌شود نمی‌پذیرند. از طرفی چون مسابقات لیگ در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، گرما آنها را اذیت نمی‌كند.

نجاتی‌زاده در پایان گفت: قرار بود تیم‌ها تا دوم شهریور برای حضور در لیگ اعلام آمادگی كنند. 12 تیم اعلام آمادگی كردند ولی تنها پنج تیم مبلغ حضور در لیگ را پرداخت كردند. پیش از این قرار بود نیمه دوم مهرماه مسابقات آغاز شود تا به پایان سال نخوریم. اگر همه تیم‌ها تا 15 مهرماه ورودی مسابقات را بپردازند 16 مهرماه روز قرعه‌كشی خواهد بود.