تبیان، دستیار زندگی
1383 بیل را بكش در سینماهای تهران واحد پخش فیلم خارجی بنیاد سینمایی فارابی از یكسال گذشته به سرپرستی سیدضیاء هاشمی فعالیت خود را آغاز كرد و طی دو ماه گذشته با استعفای وی، منوچهر شاهسواری عهده دار این مسئولیت شد.  در ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری3 مرداد ماه 1383

بیل را بكش در سینماهای تهران

واحد پخش فیلم خارجی بنیاد سینمایی فارابی از یكسال گذشته به سرپرستی سیدضیاء هاشمی فعالیت خود را آغاز كرد و طی دو ماه گذشته با استعفای وی، منوچهر شاهسواری عهده دار این مسئولیت شد.

در این میان باید منتظر بود تا نحوه نمایش فیلم خارجی در مدیریت جدید مشخص شود؛ اما همچنان فیلممصائب مسیح بعد از نزدیك به دوماه در سینما ها به نمایش ادامه می دهد. البته این فیلم فقط در دو سینما اكران می شود و گروه تجاری فیلم خارجی(سینما رودكی) به سرپرستی بهبهانی، فیلم ایرانی اكران می كند.

بهبهانی اظهار داشت: انتقال مدیریت پخش فیلم خارجی موجب شده تا یك ماه آینده برنامه جدیدی برای فیلم خارجی اعلام نشود و ما امیدواریم بعد از جا به جایی، این برنامه ها اعلام شود.

وی گفت: البته در آینده نزدیك، «بیل رابكش»توسط فارابی اكران خواهد شد و فیلم های دیگری برای پخش آماده می شود.

مسئول گروه تجاری فیلم خارجی گفت: اگر نتوانیم مثل سابق، گروهی برای نمایش فیلم خارجی تشكیل دهیم، در تلاش خواهیم بود از طریق انجمن سینماداران شیوه جدیدی از اكران فیلم خارجی كه براساس آن گروه خاصی برای فیلم خارجی وجود نداشته باشد اما طبق توافق و قرارداد فیلم های خارجی بصورت نامحدود در سینماهای آزاد به نمایش درآیند را، به اجرا بگذاریم.