تبیان، دستیار زندگی
ر ـ اردن صفر داور: شمسول مایدین (سنگاپور) تیم ملی فوتبال كره جنوبی در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا برابر اردن متوقف شد. در اولین بازی گروه بی جام ملت‌های آسیا در چین، كره جنوبی با تساوی بدون گل برابر اردن متوقف شد. تیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كره جنوبی برابر اردن متوقف شد


كره جنوبی صفر ـ اردن صفر

داور: شمسول مایدین (سنگاپور)

تیم ملی فوتبال كره جنوبی در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا برابر اردن متوقف شد.

در اولین بازی گروه بی جام ملت‌های آسیا در چین، كره جنوبی با تساوی بدون گل برابر اردن متوقف شد.

تیم چهارم جام جهانی كه نشانی از آن تیم قدرتمند نداشت، نتوانست برابر شاگردان محمود الجوهری برتری ویژه‌ای داشته باشد.

كره جنوبی كه با اخراج «چوی جین چئول» در دقیقه‌ی 83، ده نفره شده بود، در اواخر بازی از لحاظ جسمانی تحلیل رفتند، تا امتیازات این بازی بین دو تیم تقسیم شود.

پیروزی پر گل كویت برابر امارات


كویت 3

بشار (25) ، الموتوا ( 40 پنالتی) و حمادی (45)

امارات متحده عربی 1

رشید (47)

داور: ناصر الحمدان (عربستان)

در ادامه سومین روز از سیزدهمین دوره‌ی مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا، تیم كویت توانست با نتیجه 3 بر یك، از سد تیم امارات متحده عربی عبور كند.

دیدار دو تیم كویت و امارات متحده‌ی عربی، به عنوان دومین دیدار از گروه بی برگزار شد كه با برتری تیم كویت به پایان رسید.

این در حالی بود كه دو تیم همسایه، با بهترین نفرات خود به مصاف هم می‌رفتند و در 20 دقیقه پایانی نیمه‌ی نخست، 4 گل این دیدار به ثمر رسید، كه سهم تیم كویت 3 گل و سهم تیم امارات یك گل بود.

در نیمه دوم این دیدار نیز توپی از خط دروازه‌ حریفان نگذشت و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

تیم فوتبال كویت نخستین دیدار خود را با یك پیرزی پر گل به اتمام رساند، تا ضمن قرار گرفتن در صدر این گروه امید زیادی برای راهیابی به مرحله بعد پیدا كند.

مردان فیلیپ تروسیه برابر اندونزی زانو زدند


اندونزی 2

سودار سوتو (26)، آستامن (48)

قطر1

مجید (84) برای قطر

داور: مسعود مرادی

در ادامه‌ی دومین روز از سیزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال اندونزی با شگفتی توانست از سد تیم فوتبال قطر عبور كند.

پیش از این حتی انتظار نمی‌رفت تیم كوچك و كم افتخار آسیای جنوب شرقی در سطح فوتبال آسیا بتواند به مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های آسیا راه یابد. اما این تیم در نخستین بازی خود و در مقابل یاران فیلیپ تروسیه مربی نامدار فرانسوی با اقتدار ظاهر شد و توانست با نتیجه‌ی 2 بر یك از سد این تیم بگذرد. در دقیقه 26 این دیدار بود كه بازیكن تیم اندونزی نخستین گل را وارد دروازه‌ی تیم قطر كرد و با همین گل دو تیم وارد رختكن شدند و در ابتدای بازی در نیمه‌ی دوم آستامن دیگر بازیكن تیم فوتبال اندونزی بود، كه دومین گل را وارد دروازه‌ی قطر كرد تا به این تیم عربی شوك وارد شود. در اواخر این بازی مجید، بازیكن تیم قطر توانست یكی از گل‌های خورده را جبران كند و نتیجه‌ی بازی را به كمترین حد برساند.

از نكات مهم دیگر در این دیدار حضور مسعود مرادی داور بین‌المللی كشورمان بود كه عملكرد خوبی را از خود به جای گذاشت.

توقف عربستان مدعی برابر تركمنستان


عربستان سعودی 2

یاسر قحطانی ( 9 پنالتی و 58)

تركمنستان 2

نظر بایراموف ( 8) و كولیف( 92)

در سومین دیدار از سیزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، عربستان سعودی به كسب یك امتیاز بسنده كرد.

تیم تركمنستان در این دیدار تمام ذهنیت‌های منفی پیشین را از بین برد و موفق به كسب نتیجه‌ی تساوی در دیدار با یكی از مدعیان جام سیزدهم شد.

نیمه‌ی نخست این دیدار با حملات پردامنه‌ی تیم تركمنستان آغاز شد و در پی این حملات، این تیم موفق شد در دقیقه‌ی هشتم، از روی یك ضربه‌ی كرنر و ضربه‌ی سر هافبك پیش تاخته‌ی خود، «نظر بایراموف» یك بر صفر از نایب قهرمان دوره‌ی گذشته‌ی این جام پیشی بگیرد.

پس از این گل، در یك صحنه‌ی مشكوك، داور به سود تیم عربستان یك ضربه پنالتی اعلام كرد؛ كه «یاسر قحطانی» مهاجم تیم النصر موفق به ثبت گل تساوی شد.

این نتیجه تا پایان نیمه‌ی اول باقی ماند و دو تیم با نتیجه‌ی تساوی یك بر یك به رختكن رفتند. با آغاز نیمه‌ی دوم، تركمنستان همانند نیمه‌ی نخست حملات زیادی بر روی دروازه‌ی عربستان تدارك دید، كه در یكی از این حملات، «طارق الحرقان» دروازه‌بان 20 ساله‌ی عربستان بر روی مهاجم تیم تركمنستان خطای پنالتی مرتكب شد، اما این دروازه‌بان، پنالتی را مهار كرد.

یاسر قحطانی مهاجم تیم عربستان، در دقیقه‌ی 58 توانست از خروج اشتباه دروازه‌بان تركمنستان نهایت استفاده را ببرد و گل دوم عربستان را به ثمر برساند.

بازی در ادامه، متعادل پیش می‌رفت كه «كولیف» مهاجم شماره‌ی 20 تركمنستان موفق شد، در دقیقه‌ی 92 گل تساوی تیمش را از روی یك ضربه‌ی كاشته به ثمر برساند.

بدین ترتیب، شگفتی دیگری در جام سیزدهم رقم خورد و عربستان یكی از مدعیان فتح این جام با تیم نه چندان سرشناس تركمنستان به تساوی رسید.

پیروزی ارزشمند ازبكستان


ازبكستان 1

كاسیموف (22)

عراق صفر

داور: كن‌چنگ چول (كره‌جنوبی)

تیم ملی ازبكستان با نتیجه یك بر صفر تیم ملی عراق را در گروه سی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شكست داد.

این پیروزی ارزشمند ازبك‌ها را به صعود امیدوار كرد. تنها گل ازبكستان در نیمه نخست این دیدار به ثمر رسید و تلاش‌های خط حمله عراق در دقایق پایانی بی‌ثمر بود. همچنین در دقیقه 87 عماد محمد بازیكن عراق از میدان اخراج شد. عربستان و تركمنستان دیگر تیم‌های این گروه هستند.