تبیان، دستیار زندگی
این موضوع یك واقعیت است، صعود به صدر آسیا جای شگفتی ندارد دكتر محمد دادكان رییس فدراسیون فوتبال، ساعت 11 به وقت چین در هتل محل اسكان خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد. دكتر محمد دادكان رییس فدراسیون فوتبال كه در ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دكتر دادكان در جمع خبرنگاران:

این موضوع یك واقعیت است،

صعود به صدر آسیا جای شگفتی ندارد


دكتر محمد دادكان رییس فدراسیون فوتبال، ساعت 11 به وقت چین در هتل محل اسكان خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

دكتر محمد دادكان رییس فدراسیون فوتبال كه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در ارزیابی وضعیت فعلی تیم ملی، گفت: هنگامی كه با اردن در چارچوب دیدارهای رفت جام جهانی بازی می‌كردیم، در كوران مسابقات جام حذفی قرار داشتیم و در نهایت ما بازی را به اردن واگذار كردیم، در حالی كه مقابل این تیم از شانس‌های بیشتری برخوردار بودیم. بر اساس برنامه‌ی كادر فنی و كمیته‌ی فنی، آنچه را كه قبلا برنامه‌ریزی كرده بودیم، ادامه دادیم و با توجه به این كه جام ملت‌ها پیش از مسابقات جام جهانی برگزار می‌شود، سعی كردیم اردویی را در كشور آلمان برگزار كنیم، تا تیم به آمادگی لازم دست پیدا كند. در خصوص تغذیه‌ی بازیكنان نیز به دلیل مشكلاتی كه در كشورهای چین و ژاپن وجود دارد، آشپز مجربی را به خدمت گرفتیم تا بازیكنان با مشكل سوء تغذیه مواجه نشوند. همچنین «فرانك آدام» را به عنوان یك ماساژور حرفه‌ای در بوندس لیگا به جمع كادر تیم ملی اضافه كردیم تا بازیكنان در شرایط خوبی به سر ببرند. درهر حال اگر شانس بین ما و حریفان به طور مساوی تقسیم شود، بدون شك در این مسابقات موفق خواهیم بود.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاران ایرانی حاضر در چین، در خصوص ممانعت در انجام مصاحبه با بازیكنان، اظهار كرد: ذهنیت بر این است كه بازیكنان پس از انجام یك مصاحبه، آن را تلفنی با خبرنگاران چك می‌كنند. اما با توجه به فشردگی مسابقات و شرایط حاكم بر تیم ملی، اجازه دهید تا پیش از اولین بازی برابر تایلند، جو آرامی بر تیم ملی حاكم باشد. ما خوشحال می‌شویم كه شما با بازیكنان مصاحبه‌ای داشته باشید.

رییس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران حاضر در چین، گفت: ایران طی چند سال اخیر موفق به كسب میزبانی جام ملت‌های آسیا نشده است كه دلایل این موضوع نیز برای همگان مشخص است. ما تقاضای خود را برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2007 اعلام كردیم، اما باید بپذیریم كه تنها استادیوم آزادی برای برگزاری این مسابقات شرایط مناسبی دارد و بقیه‌ی استادیوم‌ها یا در سطح استانداردهایAFC نیستند و یا این كه آماده‌ی بهره‌برداری نمی‌باشند. در شهر چونگ چینگ تیم ما چهار جلسه‌ی تمرینی در چهار استادیوم مختلف انجام داد، در صورتی كه اگر در كشور ما كمپ تیم ملی شرایط مناسبی را نداشت، حتی بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها را نیز نمی‌توانستیم برگزار كنیم.

دكتر دادكان در پاسخ به این سوال كه چرا از یك روانشناس در كادر فنی استفاده نشده است، گفت: كادر مربیان نیازی به حضور یك روانشناس در تیم ملی ندیده‌ و اگر اعلام آمادگی می‌كردند، ما آن فرد را مشخص می‌كردیم.

وی در خصوص ارزیابی كادر فنی از مسابقات چند روز اخیر جام ملت‌ها، اظهار كرد: كادر فنی و بازیكنان ما با توجه به شرایط تمرینی خود سعی كردند، ارزیابی دقیقی از مسابقات داشته باشند. فوتبال ما اگر به صدر آسیا صعود كند، جای شگفتی نیست و این موضوع یك واقعیت است.

دادكان در ادامه با تشكر از حضور بیش از 30 خبرنگار در این مسابقات، گفت: بیایید با اتحاد یكدیگر تیم ملی را در راه رسیدن به قهرمانی كمك كنیم. این در حالی است كه در مسابقات جوانان آسیا ـ مالزی و مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ـ ژاپن نیز، از خبرنگاران جوان‌تر كه همواره اخبار این رده‌ی سنی را انعكاس داد‌ه‌اند استفاده خواهیم كرد.

ایران خواستار میزبانی رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا در سال 2007 شد

ایران رسما آمادگی خود را برای میزبانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال 2007 اعلام كرد.

ایران در آخرین روز از فرصت كنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، رسما اعلام آمادگی كرد.

AFCهر چند برای میزبانی رقابت‌های سال 2007 اولویت را به كشورهای جنوب شرق آسیا داده است و خواستار برگزاری این مسابقات در 2 كشور به طور مشترك شده است، اما مقامات كنفدراسیون فوتبال آسیا پس از استقبال اندك تماشاگران چینی و حضور نیافتن آنها در استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات، با توجه به ركورد كشور ایران و دارار بودن تماشاگران مشتاق به فوتبال، علاقه‌مند است، در صورت دارا بودن شرایط میزبانی ایران، این مسابقات در كشورمان برگزار شود.

بر اساس این گزارش، از فاكتورهای مهم برای كسب میزبانی مسابقات فوق، وجود 4 استادیوم فوتبال در كشور میزبان است، كه باید این استادیوم‌ها تا سال 2007 آماده‌ی برگزاری مسابقات شوند.

همچنین وجود تجهیزات و تسهیلات لازم برای برگزاری این مسابقات، كه مطابق با استانداردهای كنفدراسیون فوتبال آسیا باشد، از دیگر عواملی است كه نقش بسیار مهمی در اعطای میزبانی به كشور ایران دارد.

گفتنی است، مقامات فدراسیون فوتبال، تا كنون تمامی مدارك خود را برای میزبانی این مسابقات، به مسوولین كنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه داده‌اند.

تبریك كنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ایران

ایران میزبان اولین دوره ی مسابقات آسیایی در رده ی سنی 13 سال

كنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل راه‌اندازی تورنمنت بین‌المللی در رده‌ی سنی 12 و 13 سال، به فدراسیون فوتبال ایران تبریك گفت.

در این تورنمنت بین‌المللی فوتبال كه قرار است از 17 مرداد ماه تا 22 همان ماه به میزبانی ایران و در شهر كرج برگزار شود، تا كنون 14 كشور اعلام آمادگی كرده‌اند كه بر همین اساس AFC به دلیل توجه فدراسیون فوتبال ایران به رده‌های سنی پایه، از مسوولین فدراسیون فوتبال كشورمان تقدیر و تشكر به عمل آورده است.

در این تورنمنت كه به میزبانی ایران در شهر كرج برگزار می‌شود، 3 تیم از ایران حضور خواهند داشت.

همچنین لازم به ذكر است كه اولین دوره‌ی مسابقات آسیایی فوتبال در رده‌ی سنی 13 سال در سال 2005 در كشورمان برگزار خواهد شد.