تبیان، دستیار زندگی
مدیر بخش هنر نمایشگاه قرآن در نشست «اختتامیه بخش هنر» شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم با اشاره به تأثیرگذاری هنر در دین، دامنه آثار هنر دینی مرتبط با كتاب آسمانی قرآن را بسیار گسترده و پایان‌ناپذیر دانست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير بخش هنر نمايشگاه قرآن:

گستره آثار هنري ديني پايان ناپذير است

فائزی،نمایشگاه ،قران

مدير بخش هنر نمايشگاه قرآن در نشست «اختتاميه بخش هنر» شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم با اشاره به تأثيرگذاري هنر در دين، دامنه آثار هنر ديني مرتبط با كتاب آسماني قرآن را بسيار گسترده و پايان‌ناپذير دانست.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فائزي مدير بخش هنر نمايشگاه قرآن با بيان تأثير هنر در رنگ و جلاي همه نمايشگاه‌ها، به ذكر تفاوت‌هاي برگزاري اين نمايشگاه با دوره‌هاي پيشين پرداخت و بخش هنر را پر تعدادترين بخش از نظر كادر اجرايي و نيروهاي انساني دانست.

وي افزود: امسال كادر اجرايي بخش هنر و هنرمندان حاضر در كارگاه‌ها جوان‌تر از هر سال بودند و اين موضوع از نكات قابل توجه در اين دوره به شمار مي‌رود.

فائزي با اشاره به استقبال بي‌نظير بازديدكنندگان از بخش هنر تأكيد كرد: امسال 160 نماينده مجلس نيز از شانزدهمين نمايشگاه قرآن تقدير كردند.

وي با يادآوري اين موضوع كه داوري بخش هنر دو شب قبل انجام شده بود، گفت: با توجه به فراخواني كه در مرداد‌ماه در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار انجام شد، ما 280 اثر ارسالي هنري در رابطه با كتاب آسماني و هنرهاي مذهبي داشتيم و در داوري آثار نيز از توانايي داوران با سابقه دوره‌هاي گذشته كمك گرفتيم.

مدير بخش هنري نمايشگاه، دامنه آثار هنري ديني را در اين دوره گسترده خواند و ابراز داشت: از طريق فراخوان 25 رشته هنري با محوريت موضوع دين و كتاب آسماني قرآن در اين دوره شركت كرده‌اند.

وي در خصوص نوع داوري بخش هنر و مقايسه آن با سال‌هاي قبل تصريح كرد: بخش كارگاه‌هاي آموزشي هنر برخلاف سال‌هاي پيش تفكيك شده و آثار خانم‌ها و آقايان به صورت مجزا به نمايش گذاشته شدند كه اين حركت بازخورد مناسبي را از بازديدكنندگان در پي داشت.

وي در ادامه اين مطلب افزود: در بخش كارگاه آموزشي آقايان 16 رشته و در بخش بانوان 17 رشته آموزشي وجود داشت كه از اين ميان برخي از رشته‌ها مشترك بودند و برخي ديگر نيز براي نخستين‌بار حضور مي‌يافتند، اين تفكيك كارگاه‌ها تنوع خدمات بيشتري را به بازديدكنندگان موجب شده‌است.

سخنران اين نشست درباره سطح داوري آثار برگزيده توضيح داد: آثار اين دوره در دو بخش «اساتيد هنري» و فراخوان «كارگاه‌هاي آموزشي» به صورت مجزا ارزيابي شدند و جوايزي نيز به آن‌ها تعلق گرفت.

در اين نشست از رشته‌هاي هنري ديني و قرآني چون؛ خوشنويسي، گرافيك، نقش برجسته روي كاشي، معرق، مشبك بر روي فلز و چوب، قلم‌زني، حجاري، خاتم، فرش، گليم و انيميشن قدر‌داني و تشكر به عمل آمد.

فائزي اهداي جوايز به برگزيدگان نهايي را در روز پنج‌شنبه همين هفته و در اختتاميه كلي نمايشگاه اعلام كرد