تبیان، دستیار زندگی
«تكفیر» اثر «نیل استفنسون» رمانی تازه وارد به فهرست این هفته كتاب های پرفروش آمریكاست كه موفق شد در صدر جدول قرار بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط «نفرین سیاه» به رده پنجم كتابهای پرفروش آمریكا

کتاب ،نفرین سیاه،پرفروش

«تكفیر» اثر «نیل استفنسون» رمانی تازه وارد به فهرست این هفته كتاب های پرفروش آمریكاست كه موفق شد در صدر جدول قرار بگیرد.

«تكفیر» اثر «نیل استفنسون» رمانی تازه وارد به فهرست این هفته كتاب های پرفروش آمریكاست كه موفق شد در صدر جدول قرار بگیرد. به گزارش خبرگزاری كتاب به نقل از نیویورك تایمز، داستان این كتاب در باره گروهی از محققان، فیلسوفان و ریاضیدانان است كه در مكانی مقدس كنار هم جمع شده و از دنیا و حوادث آن دوری می كنند. «كتاب دروغ ها» نوشته «براد ملتزر» دومین تجربه حضور خود را در جدول تجربه می كند. در این رمان كه همچون هفته گذشته عنوان دوم فهرست را به خود اختصاص داده، پدر خالق سوپرمن با اسلحه ای نامرئی به قتل می رسد.

در گوشه هایی از روایت كتاب، این قتل با مشهورترین جنایت جهان یعنی جنایتی كه قابیل در حق هابیل انجام داد، گره می خورد و ماجراها رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند. به نظر می رسد نه تنها از محبوبیت رمان «ادبیات جزیره گرنسی» نوشته «مری آن شفر» و «آنی باروز» چیزی كم نشده، بلكه علاقه مردم به آن بیشتر هم شده است زیرا این كتاب كه برای هفتمین بار است به جدول پرفروش ها راه یافته و به ردیف سوم جدول ارتقاء یافته است. در این كتاب، نویسنده، ماجرای روزنامه نگاری را نقل می كند كه پس از جنگ جهانی دوم از ساكنان جزیره گرنسی در نزدیكی بریتانیا، دیدار و ماجرای مقاومت آنان را روایت می كند. رمان «همسر آمریكایی» اثر «كرتیس سیتنفلد» نیز كه برای دومین بار است در جدول خودنمایی می كند، چهارمین كتاب جدول شناخته شد. در این كتاب «آلیس بلك ول» كتابدار رنج دیده با پسر ثروتمند یك سیاستمدار معروف ازدواج می كند كه پس از مدتی به ریاست جمهوری می رسد. ماجراها و دردسرهای آلیس درست بعد از رئیس جمهور شدن همسرش آغاز می شود. این بار«نفرین سیاه» به قلم «كریستین فیهان» كه هفته گذشته در صدر جدول كتاب های پرفروش آمریكا قرار داشت، در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت. این كتاب داستان زندگی دختری به نام «لارا كالندین» را روایت می كند كه در سرزمین یخ و برف به دنیا آمده است و در حد یك برده استثمار می شود.

او سرانجام با فرار از مهلكه، جان خود را نجات می دهد ولی در بزرگسالی تصمیم می گیرد برای غلبه بر خاطرات سرد و تاریك كودكی و رسیدن به آرامش خاطر، سفری به زادگاهش داشته باشد كه در این میان تنها یك مرد خودرأی و مستبد به نام «دلا كروز» می تواند به او كمك كند و...