تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال سایپا ایران با شکست سنگین برابر تیم فوتبال کوروچی ازبکستان وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع تلخ سایپا با لیگ قهرمانان آسیا

سایپا و کوروچی

تیم فوتبال سایپا ایران با شکست سنگین برابر تیم فوتبال کوروچی ازبکستان وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشت.

به نقل از مهر، تیم های فوتبال کوروچی ازبکستان و سایپا ایران عصر روز چهارشنبه برگزار کننده آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند که در این مسابقه تیم میزبان موفق شد با نتیجه 5 بر یک شاگردان لیتبارسکی را مغلوب کرده و در مجموع با برتری 7 بر 3 به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابد.

در این دیدار که در ورزشگاه MHSK - ارتش کوروچی- شهر تاشکند برگزار شد، ویلانووا(9، 18-پنالتی و 52)، ریوالدو(45-پنالتی) و لوئیزائو(68) برای تیم کوروچی گلزنی کردند و صابر میرقربانی(48) تنها گل تیم فوتبال سایپا را به ثمر رساند.

پیش از این دیدار تیم اوراواردز ژاپن مدافع عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه خانگی با نتیجه 2 بر صفر از سد القادسیه کویت گذشت تا در مجموع با برتری 4 بر 3 برابر حریف کویتی خود به دیدار نیمه نهایی صعود کند.

همچنین آدلایدیونایتد استرالیا نیز در حالی که در بازی رفت برابر کاشیما ژاپن به تساوی یک بر یک دست یافته بود، در بازی برگشت با گل دقیقه 73 وایت برابر میهمان خود به پیروزی دست یافت و راهی دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در دیگر دیدار برگزار شده روزچهارشنبه هم تیم فوتبال گامبا اوزاکا ژاپن با نتیجه 2 بر صفر از  الکرامه سوریه گذشت تا در مجموع با برتری 4 بر یک برابر حریف سوری خود، جواز حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا را کسب کند.

تیم های سایپا و سپاهان نمایندگان ایران در این دوره از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بودند که سپاهان در همان مرحله مقدماتی حذف شد و سایپا نیز در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب کوروچی شد و از دور رقابتها کنا رفت.

لیتبارسکی: حق می دهم از این شکست ناراحت باشید

لیتبارسکی، سرمربی سایپا

سرمربی تیم فوتبال سایپا به ثمر رسیدن دو گل کوروچی در نیمه نخست از روی نقطه پنالتی را عامل اصلی به هم ریختن برنامه های تاکتیکی اش در این دیدار برشمرد و گفت: به همه حق می دهم که از این شکست ناراحت باشند.

به نقل از مهر، پیتر لیتبارسکی پس از شکست تیمش برابر کوروچی گفت: بازیکنان ما در این دیدار تمرکز لازم را نداشتند و با عملکردی که از خود ارائه دادند به همه حق می دهم از نتیجه بدست آمده ناراضی باشند.

وی ادامه داد: من برای این دیدار تفکرات ویژه ای داشتم که به ثمر رسیدن دو گل حریف در نیمه نخست از روی نقطه پنالتی برنامه های تاکتیکی ام را به هم ریخت و در نهایت نتوانستیم در این دیدار نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: در نیمه دوم با یک تغییر تاکتیکی خیلی زود به گل رسیدیم و حتی می توانستیم با جبران دو گل دیگر به جریان بازی برگردیم اما گل چهارم حریف که روی اشتباهات بازیکنان ما به ثمر رسید، عملا شانس ما را برای جبران گل های خورده از بین برد.

لیتبارسکی در پایان گفت: ما روی دو ضربه پنالتی آن هم در نیمه نخست از میزبان خود عقب افتادیم، پس نمی توان گفت تیم دچار مشکلات تاکتیکی شده است. تنها مشکل ما یارگیری نامناسب در ابتدای فصل بود که باعث شد نیروهای لازم را برای کسب موفقیت مقابل حریفان در اختیار نداشته باشیم.

کاسیموف: فینالیست می شویم

کوروچی

سرمربی تیم فوتبال کوروچی ازبکستان با اشاره به پیروزی پرگل تیمش برابر سایپا، این تیم را یکی از فینالیست های رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا دانست.

میرجلال کاسیموف پس از پیروزی 5 بر یک تیمش برابر سایپا در جمع خبرنگاران گفت: تیم سایپا و تک تک بازیکنان این تیم را می شناختم و با توجه به اطلاعاتم از این تیم، پیش از بازی هم گفته بودم کوروچی از این تیم ایرانی قوی تر است.

وی با بیان اینکه این پیروزی قدرت کوروچی را ثابت کرد، افزود: تیم من بدون اینکه احساسی شود، بازی منطقی را به نمایش گذاشت تا با شکست سایپا در این دیدار مهم روند پیروزی های خود را در رقابت های داخلی و آسیایی ادامه دهد.

سرمربی تیم فوتبال کوروچی ازبکستان حمایت تماشاگران را یکی از عوامل پیروزی تیمش دانست و خاطرنشان کرد: با وضعیتی که کوروچی دارد می توانیم تا فینال این مسابقات پیش برویم. همچنین با توجه به یکدست بودن تیم و اتحاد بازیکنان شرایط آن را داریم که نماینده شایسته ای برای ازبکستان در این مسابقات باشیم.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز بازی اضطراب داشت اما به توانایی های تیمش هم ایمان داشت، در خصوص احتمال جدایی از تیم کوروچی تاکید کرد: اگر از این تیم جدا شوم باید بگویم این پیروزی خداحافظی باشکوهی را برایم رقم زد. ضمن اینکه برای این تیم در مسابقات بعدی آرزوی موفقیت می کنم.

سرمربی کوروچی در پایان در مورد قبول هدایت تیم ملی کشورش گفت: ما 6 امتیاز حساس را از دست داده ایم اما سعی می کنم تا دیدار با ژاپن تیم را متحول کنم و قطعا در این راه از بازیکنان تاثیرگذار کوروچی هم استفاده خواهم کرد.