تبیان، دستیار زندگی
فکر می‌کنی چه‌جور آدمی هستی؟ صبح زود خیلی راحت از خواب بیدار می‌شوی یا زود بیدار شدن برایت خیلی سخت است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جغد هستی یا چکاوک؟

جغد

فکر می‌کنی چه‌جور آدمی هستی؟ صبح زود خیلی راحت از خواب بیدار می‌شوی یا زود بیدار شدن برایت خیلی سخت است؟ براساس تحقیقات جدید، ساعت بیولوژیکی بدن ما متناسب با سن‌مان تغییر می‌کند.

به گزارش سایت اینترنتی «واس ایست واس»، دانشمندان آدم‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنند: گروهی که چکاوک هستند و گروهی دیگر که جغدند. یعنی ساعت بیولوژیکی گروهی از آدم‌ها به نوعی است که شب‌ها به راحتی بیدار می‌مانند، ولی صبح زود نمی‌توانند بیدار شوند. این آدم‌ها را جغد می‌نامند. اما آنها که چکاوک هستند شب نمی‌توانند تا دیر وقت بیدار باشند، اما صبح زود به راحتی بیدار می‌شوند.

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که در سنین مختلف، ساعت بیولوژیکی  بدن ما تغییر می‌کند

حالا فکر می‌کنی کدام هستی؟ جغد یا چکاوک؟

تا پیش از این، دانشمندان معتقد بودند بخشی از ویژگی ساعت بیولوژیکی  بدن ما ژنتیکی است. اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که در سنین مختلف، ساعت بیولوژیکی  بدن ما تغییر می‌کند. مثلا در کودکی، بعضی زودتر بیدار می‌شوند، اما در نوجوانی و جوانی، ترجیح می‌دهند بیشتر در رختخواب بمانند و جالب است که در سن پیری، بدن به خواب کمتری احتیاج دارد و ساعت بیولوژیکی ما به شکلی می‌شود که  صبح‌ها زودتر از خواب بیدار می‌شویم.

به نظر می‌رسد، براساس همین تحقیق است که، گروهی از دانشمندان معتقدند بهتر است ساعت کار مدرسه‌ها کمی دیرتر از ساعت فعلی‌اش شروع شود.

منبع: روزنامه دوچرخه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.