تبیان، دستیار زندگی
ست سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: اگر ایران در بازی اول نتیجه بگیرد، در هر بازی بهتر خواهد شد. منصور پورحیدری سرمربی سابق تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی تایلند با بیان این مطلب، افزود: باید منتظر این بازی باشیم، زیرا برد در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پورحیدری: نتیجه‌گیری در بازی اول بسیار مهم است

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: اگر ایران در بازی اول نتیجه بگیرد، در هر بازی بهتر خواهد شد.

منصور پورحیدری سرمربی سابق تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی تایلند با بیان این مطلب، افزود: باید منتظر این بازی باشیم، زیرا برد در این دیدار باعث بالا رفتن روحیه‌ی ملی‌پوشان خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: اگر تیم ایران در همان میزان آمادگی و روحیه‌یی باشد كه از سوی مربیان و بازیكنان اعلام ‌شده است، در گروه خود چندان مشكلی نخواهیم داشت. ولی، نتیجه گرفتن در برابر تایلند، بسیار مهم است و حتی می‌تواند روحیه‌ی بازیكنان را برای دیدار با ژاپن بسیار بالا ببرد.

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص تیم‌های هم گروه با ایران نیز، گفت: تایلند و عمان همواره در برابر ایران خوب ظاهر شده‌اند و به خصوص عمان تحت هدایت ماچالا در چند ساله‌ی اخیر پیشرفت زیادی كرده است. ولی، در مجموع شانس ایران برای صعود از این دو تیم بیشتر است.

وی افزود: مشكل‌ترین بازی ایران برابر ژاپن است و باید قبول كرد كه ایران در این بازی كار آسانی را پیش رو نخواهد داشت.

پورحیدری در پایان تصریح كرد: مردم ما باید بپذیرند كه سطح فوتبال ایران نسبت به گذشته بسیار افت كرده است و كشورهایی مانند عربستان، كره و ژاپن توانسته‌اند با برنامه‌ریزی فاصله‌ی خود را با فوتبال ما زیاد كنند و در مجموع اگر تیم ایران بتواند جز چهار تیم قرار بگیرد كارنامه‌ی قابل قبولی از خود نشان داده است.

محمود یاوری: همه چیز به نفع ایران است

همه چیز به نفع ایران است و بازیكنان تنها به تقویت روحی و روانی نیاز دارند.

محمود یاوری با بیان این مطلب افزود: تیم‌های ژاپن و تایلند چند ستاره خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و عمان نیز با آن كه دست خود را چندان رو نكرده است، ولی چندان حریف جدی برای ایران به نظر نمی‌رسد و عمان را نیز می‌توان پل پیروزی دیگر تیم‌های این گروه دانست.

وی تاكید كرد: باید حمایت‌های مردم و مطبوعات داخل ایران به نوعی به گوش بازیكنان برسد تا روحیه‌ی آنان بالاتر رود.

این كارشناس فوتبال در ادامه تصریح كرد: در حال حاضر تنها نگرانی برانكو متوجه جای خالی كاویانپور است و به نوعی ما فاقد یك بازیكن هماهنگ كننده در كنار نكونام هستیم و اگر این جای خالی پر نشود ممكن است فشار بسیاری بر دفاع ایران وارد شود، ولی مطمئنا برانكو برای این جای خالی فكری خواهد كرد تا تیم ایران از این نقطه ضربه‌ای نخورد.

وی افزود: حركت‌های رو به جلوی دو دفاع كناری ایران در این مسابقات می‌تواند مانند بازی با اردن دردسرساز شود كه بداوی و كعبی باید در این زمینه به خوبی توجیه شوند.

یاوری در زمینه‌ی اردوی آلمان نیز گفت: این فكر برانكو بسیار عالی بود برای این كه بازیكنان ایران به نوعی فوتبال زدگی دچار شده بودند كه با برگزاری این اردو كه 70 درصد جنبه‌ی تفریحی و ترمیمی داشت روحیه‌ و شرایط فیزیكی آنان به سطح بسیار بالایی بازگشت.

وی در پایان با اشاره به این كه اگر بازیكنان ایران بازی واقعی خود را انجام دهند می‌توانند ژاپن را شكست دهند، تصریح كرد: در این مسابقات مهم‌تر از خوب شروع كردن، خوب به پایان رساندن است و بازیكنان ایران توانایی كسب نتایج درخشانی در این مسابقات را دارند.

احمدزاده: سرعت تایلندی ها خطرناك است

تیم ملی فوتبال كشورمان روز سه شنبه در اولین بازی خود از سری مسابقات جام ملت های آسیا مقابل تایلند قرار خواهد گرفت.

محمد احمدزاده سرمربی برق شیراز پیرامون این بازی اظهار داشت: نكته قابل توجه در مورد این دیدار سرعت بالای تایلندی هاست و فكر می كنم كه آنها با استفاده از همین شیوه خطرناك ظاهر شوند.

اگر تیم ایران با یك بازی احساسی و بدون تفركات لازم بر روی دروازه تایلند حمله كند و سرعت فوق العاده آنها را در نظر نگیرد به طور حتم در ضد حملات دچار مشكل خواهد شد .

البته مطمئنم كه برانكو تمهیدات لازم را برای خنثی كردن سرعت تایلند در نظر گرفته است و اگر نفرات خط دفاعی ما هماهنگی لازم را با یكدیگر داشته باشند مشكلی را احساس نخواهیم كرد.

وی در ادامه گفت: ایران از لحاظ خلاقیت های فردی و تكنیكی مشكلی ندارد و تنها مسئله ای كه نگران كننده است عدم هماهنگی بازیكنان با یكدیگر می باشد.

امیدوارم كه با انجام این بازی نفرات تیم به شناخت كافی از یكدیگر دست پیدا كنند تا در بازی های بعد مشكلی را از لحاظ تاكتیك تیمی نداشته باشیم.

احمدزاده در پایان تصریح كرد: اگر ایران در دقایق ابتدایی بازی به گل دست پیدا كند به احتمال هشتاد درصد برنده از میدان خارج خواهد شد.