تبیان، دستیار زندگی
می شود موزه ورزش كشور در ورزشگاه آزادی راه اندازی می شود. در پی دستور مهندس مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی به معاونت فرهنگی سازمان به زودی موزه ورزش در ورزشگاه آزادی راه اندازی خواهد شد. گفتنی است: در ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موزه ورزش ایران راه اندازی می شود

موزه ورزش كشور در ورزشگاه آزادی راه اندازی می شود.

در پی دستور مهندس مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی به معاونت فرهنگی سازمان به زودی موزه ورزش در ورزشگاه آزادی راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است: در همین راستا سازمان تربیت بدنی از كلیه قهرمانان، مدال آوران و یا خانواده آنها درخواست كرده در صورت تمایل عكس ها و یا مدال های قهرمانان را به منظور قراردادن در معرض دید عموم به معاونت فرهنگی سازمان تربیت بدنی تحویل دهند.

رییس فدراسیون كاراته استعفا داد

حبیب الله ناظریان رییس فدراسیون كاراته كشورمان از سمت خود استعفا داد.

حبیب الله ناظریان كه از پاییزسال 1368 حكم ریاست فدراسیون خود را از سوی دكتر غفوری فرد (رییس وقت سازمان تربیت بدنی) دریافت كرده بود، با 31سال سن به عنوان جوانترین رییس در میان فدراسیون های ورزشی كشورمان انتخاب شد.

ناظریان زمانی مسئولیت فدراسیون كاراته را برعهده گرفت كه بهترین عنوان كاراته كشور در قاره آسیا مقام سوم تیمی بود و تا قبل از آمدن وی كاراته كشورمان در عرصه جهانی حتی یك برنز هم دریافت نكرده بود.

حبیب الله ناظریان فعالیت خود را از دو اتاق كوچك واقع در مجموعه ورزشی شهید كبكانیان آغاز كرد و توانست در طی این مدت 14 ساله وفاق و همدلی خاصی بین اعضاء كاراته به وجود آورد.

كسب طلای جهانی سال 96 و سومی تیمی 2002 جهانی و عنوان قهرمانی جوانان و امیدهای جهان در سال 2002 از جمله افتخاراتی بود كه در زمان ریاست وی بدست آمد، در سطح قاره ای نیز چهار بار عنوان نائب قهرمانی و یك مقام قهرمانی درسال 99 افتخارات كاراته كشورمان در سطح آسیا بود كه مقام چهارمی آسیا در سال 2001 را نیز باید به آن اضافه كرد.

تیم ملی كاراته كشورمان در طی این مدت بیش از 120 مدال آسیائی و 20 مدال جهانی كسب كرد و در رقابت های آسیائی بوسان تیم ملی كاراته بیشترین مدال ها را برای كاروان ورزشی كشورمان كسب كرد.

هرچند دلیل استعفای ناظریان بر ما پوشیده است، اما حداقل جانشین وی احتمالا كسی است كه خود از خانواده كاراته بوده و می تواند راه ناظریان را ادامه دهد.

نكته قابل توجه آنكه روز گذشته علی كفاشیان (معاون سازمان تربیت بدنی) در خصوص احتمال استعفای ناظریان ، گفته بود كه ناظریان باید برای حضور موفقیت آمیز در عرصه جهانی برنامه ریزی كرده و ما هم از او حمایت می كنیم، ولی اینكه چرا پس از گذشت تنها 24 ساعت ناظریان استعفا داده است، سوالی است كه رئیس فدراسیون كاراته باید در جهت شفاف شدن مسئله به آن پاسخ دهد .

اگر چه خبر استعفای ناظریان از سوی سازمان تربیت بدنی هنوز تایید نشده، اما احتمال استقبال سازمان از این استعفا زیاد است .