تبیان، دستیار زندگی
مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی از انتشار نشست‌های آزاد و نقد کتاب گروه علوم سیاسی در مجموعه‌های مستقل خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست‌های آزاد و نقد کتاب پژوهشکده علوم و اندیشه سياسي

نشست‌های آزاد ، نقد کتاب پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی از انتشار نشست‌های آزاد و نقد کتاب گروه علوم سياسي در مجموعه‌های مستقل خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دکتر عبدالوهاب فراتی‌ مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در رابطه فعالیت‌های این گروه گفت:‌ اين مركز در حوزه‌های جهان اسلام، جامعه‌شناسی سیاسی، تحولات سياسي اجتماعي ايران و سایر موضوعات مرتبط در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، خدمات شایانی را در راستای نوآوری و شکوفایی در عرصه علمی کشور انجام داده و يا در برنامه كاري خود مد نظر دارد.

فراتي يكي از برنامه‌هاي اين مركز را برگزاري نشست‌هاي علمي عنوان كرد و اظهار داشت: نشست‌هایی که در سال‌جاري توسط این گروه انجام شده و یا در آینده انجام مي‌شود به دو صورت «نشست علمی» و «نقد کتاب» انجام مي‌گيرد.

وي در خصوص برگزاري نشست‌های علمی تحت پروژه و نشست‌های علمی آزاد توضيح داد: نشست‌های علمی‌ پروژه‌اي در رابطه با طرح‌هایی است که این گروه در دست اقدام دارد و تاکنون نشست‌هايي در همين رابطه برگزار شده كه مي‌توان به نشست‌های دست آوردها و چالش‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نقد و بررسی الگوهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، مواجهه کاتولیک با مدرنیته، پی‌آمدهای آن و نظام تدبیر و اداره بهینه کشور اشاره كرد.

وي خاطر نشان كرد: نشست‌های آزاد و نقد کتاب اين مركز مربوط به موضوع خاصی نیستند و همه آن‌ها در مجموعه‌های مستقلی چاپ مي‌شوند، اكنون مجموعه مقالات مطالعات سیاسی كه در اين گروه در حال ارزیابی است، به زودی منتشر مي‌شود.

فراتی پروژه‌های انجام شده در گروه علوم سیاسی را بیش از 20 مورد عنوان كرد و افزود: اين موارد در حوزه‌های مختلف قلمرو پژوهشی گروه علوم سیاسی در حال تحقیق و پژوهش‌اند و در بخش ديگري از كار، برخی پژوهش‌ها مانند اندیشه سیاسی مدرس، چاپ شده و تعدادي از آن‌ها هم‌چون اندیشه سیاسی ابوریحان بیرونی و روحانیت؛ تهدیدها و فرصت‌ها در حال آماده سازی برای انتشار هستند.