تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینكه قرآن سند رسمی اسلام است، گفت: عالی ترین پیام الهی تنها بر قلب پیامبر اكرم(ص) نازل شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحيم پور ازغدي: عالي ترين پيام الهي تنها بر قلب پيامبر(ص) نازل شد

رحیم پور ازغدی،عالی ترین پیام الهی ، قلب پیامبر(ص) نازل شد

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه قرآن سند رسمي اسلام است، گفت: عالي ترين پيام الهي تنها بر قلب پيامبر اكرم(ص) نازل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دكتر حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن بااشاره به ارتباط امام علی(ع) با قرآن، گفت: اميرالمومنين(ع) بعد از رحلت نبی اكرم(ص)، تمامي آيات و سوره‌های قرآن را مكتوب كردند كه هيچ تحريف لفظی، كم و زياد شدن در قرآن رخ ندهد.

وی افزود: ميان اصحاب پيامبر در جمع‌آوری و مكتوب كردن قرآن هيچ كس به اندازه حضرت علی(ع) حساسيت نداشت به ويژه كه رسول اكرم(ص) ايشان را به حفظ قرآن از تحريف كلامی و لفظی وصيت كرده‌اند.

ازغدی با بيان روايتی از اميرالمومنين(ع) گفت: حضرت علی(ع) فرمودند: من سوگند ياد كرده‌ام ردا و قبای خود را نپوشم مگر قرآن را همان‌طور كه از پيامبر اكرم(ص) رسيده، جمع‌آوری و بدون آن كه كم و كيف آن به هم بخورد، ثبت و مكتوب كنم چراكه قرآن سند و مدرك رسمی دين و ركن اساسی اسلام است.

وی افزود: تنها پيامبری كه ظرفيت دريافت يكجا و يكباره قرآن را داشت، حضرت محمد(ص) بود و همه می‌دانند كه هيچ مكتب و ظرفی از ابد تا ازل چنين ظرفيتی ندارد.

ازغدی خاطرنشان کرد: ماه مبارك رمضان، ماه قرآن، ماه روزه و ماه نزول قرآن است. در اين ماه و شب‌های قدر قرآن غير از اينكه به تدريج در عرض 23 سال بر پيامبر اكرم(ص) نازل شد، يك‌جا در چنين شبی بر قلب پيامبر بزرگوار اسلام نازل شده و همه می‌دانيد كه هيچ مكتبی و ظرفی از ازل تا ابد چنين ظرفيتی نداشته است.

وی افزود: عالی‌ترين پيام الهی تنها بر قلب پيامبر اكرم(ص) نازل شده چراكه قلب رسول اكرم(ص) ظرفيت دريافت چنين پيام الهی را داشته و برای هيچ پيامبری اين موضوع رخ نداده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خداوند در قرآن می‌فرمايد: وحی الهی اگر بر كوه‌ها نازل شود، خاك و خاشاك می‌شوند چراكه كوه‌ها ظرفيت دريافت وحی را ندارند.

رحيم‌‌پور ازغدی يادآور شد: اسلام تنها دينی است كه كتاب محور بوده و استناد به كتاب می‌كند، هيچ دينی در جهان وجود ندارد كه كتاب محور باشد، در همين چند سال گذشته پاپ اعلام كرد كه دين مسيحيت شخص محور است، نه كتاب محور، قرآن ادعا كرده هركس می‌تواند نظير قرآن را بياورد، بياورد يا اگر تناقضی در آن می‌بيند، عنوان كند.

وی در ادامه افزود: معمولا اديان ديگر اگر كتابی دارند، دورش را خلوت می‌كنند و از مجادله و بحث درباره آن جلوگيری و از مرور و بررسی آن خودداری می‌كنند و فقط قرآن است كه صريح تحدی اعلام می‌كند چراكه قرآن از سنديت، قداست، معنا، عقلانيت و دفاع‌پذير بودن برخوردار است و حتی نمی‌توان يك كلمه از قرآن را كم كرد چراكه اين كلمه، كلمه بسيار بزرگی است.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن تا 26 ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت 15 تا 24 پذیرای علاقه مندان به فعالیت های قرآنی است.