تبیان، دستیار زندگی
كتاب «نگاهی قرآنی به دوست و دشمن» در تبیین راه‌های ایجاد روابط دوستی صحیح و صمیمانه به قلم حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا كاشفی به چاپ چهارم رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوستان و دشمنان در آيينه وحي

دوستان و دشمنان در آیینه وحی،کتاب

كتاب «نگاهي قرآني به دوست و دشمن» در تبيين راه‌هاي ايجاد روابط دوستي صحيح و صميمانه به قلم حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمدرضا كاشفي به چاپ چهارم رسيد

.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب به بررسي ديدگاه‌هاي قرآن كريم در ارتباط با ويژگي‌هاي رفتاري و اخلاقي دوستان و دشمنان در زندگي اجتماعي پرداخته‌است.

پژوهش حاضر با هدف توسعه فرهنگ ديني و پاسخ‌گويي به نيازهاي فكري جوانان در دنياي امروز به رشته تحرير در آمده‌است.

اين اثر در هفت گفتار با عناويني چون نياز به دوست، نگاهي به دوستي، دوستان در آيينه وحي، واژه‌شناسي ‌دوست‌ در قرآن و دشمن‌شناسي گردآوري شده‌است.

ميل به زندگي جمعي، اسباب محبت، ايمان و پيوند دوستي، ويژگي‌هاي اجتماعي منافقان، خيانتكاران،‌ ويژگي‌هاي رواني منافقان، آمادگي براي عكس‌العمل و شيوه‌هاي دشمني از مباحث طرح شده در اين كتاب به شمار مي‌روند.

از منابع استناد شده در تأليف اين اثر مي‌توان كتاب‌هاي نهج‌البلاغه، كيمياي سعادت، قاموس قرآن، اسفارالاربعه، تفسير راهنما، آيين مهرورزي، سفينه‌البحار و مدينه‌الحكم و الآثار را نام برد.

انتشارات كانون انديشه جوان اين كتاب را در 208 صفحه، قطع رقعي،‌ شمارگان 3000 نسخه و بهاي 18500 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.