تبیان، دستیار زندگی
با برگزیدگان جشنواره علامه حلی: شناسه و مراكز پژوهشی حوزه علمیه قم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با برگزيدگان جشنواره علامه حلي

شناسه و مراكز پژوهشي حوزه علميه قم

شناسه،مراکزپژوهشی،حوزه

در جشنواره بزرگداشت علامه حلي، جلد اول از مجموعه «شناسه» با تهيه و تنظيم معاونت پژوهشي مركز مديريت حوزه علميه قم شركت داده شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نخستين مجلد اين مجموعه به ارائه اطلاعاتي به منظور معرفي مراكز پژوهشي حوزه علميه قم پرداخته‌است.

اطلاعات مندرج اين اثر در دو بخش تنظيم شده، بخش نخست به معرفي مراكز و موسسات پژوهشي استان قم اختصاص دارد و بخش دوم در بر‌دارنده نمايه‌هاي موضوعي و فني ‌است.

در بخش اول به مشخصات كلي موسسات و مراكز در قالب بيان نام فعلي، نام عربي، نام لاتين، ماهيت، زمينه فعاليت، بنيان‌گذار، سال تأسيس، شماره ثبت، تلفن، پست الكترونيك، سايت، نشاني و صندوق پستي توجه شده‌است.

در بخش دوم، نمايه‌اي موضوعي از اطلاعات مندرج در بخش اول تهيه شده كه با مراجعه به آن مي‌توان به صورت موضوعي به اطلاعات موردنظر دست‌ يافت.

در قسمتي از مقدمه اين كتاب آمده‌است: اين اثر با هدف رفع برخي از موانع در صدد است تا با ساماندهي مراكز پژوهشي، زمينه‌هاي لازم را براي نظم‌بخشي مناسب به تحقيقات ديني فراهم آورد.

در اين مجموعه فقط موسسات پژوهشي و يا پژوهشي ـ آموزشي شناسانده شده‌اند، از اين رو از موسساتي كه صرفاً در حوزه‌هاي آموزشي و يا اطلاع‌رساني و ... فعاليت دارند نامي نيامده‌است.

نخستين جلد از مجموعه «شناسه» را معاونت پژوهشي حوزه علميه قم در 291 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و بهاي 18000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.